  • 1. Data: 2010-02-15 12:29:42
    Temat: Czy US ma prawo żądać dowolnych dokumentów?
    Od: AT <a...@g...com>

    W kontekście niedawnej dyskusji o billingach telefonicznych: czy US ma
    prawo w ramach czynności sprawdzających żądać od podatnika dowolnych
    dokumentów np. umów z kontrahentami oraz ich tłumaczeń na język
    polski?

  • 2. Data: 2010-02-15 12:45:56
    Temat: Re: Czy US ma prawo żądać dowolnych dokumentów?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-02-2010 o 13:29:42 AT <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > prawo w ramach czynności sprawdzających żądać od podatnika dowolnych
    > dokumentów np. umów z kontrahentami oraz ich tłumaczeń na język

    http://lex.pl/serwis/du/2005/0060.htm (ordynacja podatkowa)

    Zobacz Art. 272. i kolejne

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-02-15 12:53:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 13:29, AT pisze:
> [...]
    > prawo w ramach czynności sprawdzających żądać od podatnika dowolnych
    > dokumentów np. umów z kontrahentami oraz ich tłumaczeń na język

    A to akurat nawet na Twój koszt. :(
    Dodatkowo - mogą zażądać np. samodzielnego pomieszczenia do
    przeprowadzenia kontroli i przechowywania dokumentów.

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-02-15 13:00:08
    Od: AT <a...@g...com>

    On 15 Lut, 13:53, spp <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Dodatkowo - mogą zażądać np. samodzielnego pomieszczenia do
    > przeprowadzenia kontroli i przechowywania dokumentów.

    Czyli opierając się na poniższych przesłankach:

    1) Art. 180. § 1. Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może
    przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.

    2) Art. 287. § 1. Kontrolowany, osoba upoważniona do reprezentowania
    kontrolowanego lub prowadzenia jego spraw, pracownik oraz osoba
    współdziałająca z kontrolowanym są obowiązani umożliwić wykonywanie
    czynności, o których mowa w art. 286, a w szczególności:
    2) przedstawić, na żądanie kontrolującego, tłumaczenie na język
    polski sporządzonej w języku obcym dokumentacji dotyczącej spraw
    będących przedmiotem kontroli.

    można stwierdzić, że urząd ma prawo do wszystkiego w razie kontroli. A
    w przypadku odmowy podania żądanych informacji po dobroci podczas
    czynności sprawdzających, zawsze można być do tego zmuszonym podczas
    full-wypas oficjalnej kontroli. Nawet, jeśli inne ustawy nie wymagają
    stosowania języka polskiego w umowach między przedsiębiorcami, a co
    więcej forma pisemna umowy o wykonanie usług nigdzie nie jest nakazana.

  • 5. Data: 2010-02-15 13:03:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:hlbg3n$gnt$1@news.onet.pl>:

    > Dodatkowo - mogą zażądać np. samodzielnego pomieszczenia do
    > przeprowadzenia kontroli i przechowywania dokumentów.

    Zacytujesz odpowiedni przepis? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-02-15 13:06:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 14:00, AT pisze:

    > Nawet, jeśli inne ustawy nie wymagają
    > stosowania języka polskiego w umowach między przedsiębiorcami, a co
    > więcej forma pisemna umowy o wykonanie usług nigdzie nie jest nakazana.

    Cóż, ustawy obowiązujące między przedsiębiorcami dotyczą tylko relacji
    między nimi. W relacjach podstnik-państwo ubowiązuje inna ustawa.

    BTW - nie spotkałem jeszcze 'nieoficjalnej' kontroli aczkolwiek z
    'nieoficjalnymi' zachowaniami kontrolujących tak.

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-02-15 13:11:12
    Od: AT <a...@g...com>

    On 15 Lut, 14:06, spp <s...@o...pl> wrote:
    > BTW - nie spotkałem jeszcze 'nieoficjalnej' kontroli aczkolwiek z
    > 'nieoficjalnymi' zachowaniami kontrolujących tak.

    "nieoficjalna kontrola" czyli czynności sprawdzające = telefon o
    treści "Sprawdzam pana deklarację VAT-7 wykazującą zwrot podatku, pan
    mi prześlę umowę z kontrahentem na maila bo kierowniczka będzie
    chciała"...

  • 8. Data: 2010-02-15 13:12:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 14:03, 'Tom N' pisze:

    > Zacytujesz odpowiedni przepis? ;P

    Art. 2787 par. 3 OP.

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-02-15 13:13:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 14:11, AT pisze:

> [...]
    > treści "Sprawdzam pana deklarację VAT-7 wykazującą zwrot podatku, pan
    > mi prześlę umowę z kontrahentem na maila bo kierowniczka będzie

    Eee, to żadna kontrola - zwykła rozmowa. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-02-15 13:51:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-02-2010 o 14:12:11 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Art. 2787 par. 3 OP.

    Kurcze - kiedy była ta kolosalna nowelizacja ;) ?

    --
    Tomek