eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien › Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien
  • Data: 2005-06-13 13:18:58
    Temat: Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam :)

    Chce podpisac umowe z pewna firma na czas okreslony. Firma ta ma w
    planie przewidziana pewna kwote ktora moze mi wyplacic (brutto) i sie
    dostosuje do formy umowy jaka podpiszemy (mam wybrac :). Chcialbym miec
    oplacone skladki emerytalne z tego tytulu. Generalnie to firma powyzej
    tej kwoty nie pojdzie, wiec mowienie o tym ze skladki pokrywamy w
    polowie itp. nie dziala, bo mi nie doloza, tylko po prostu zetna kwote
    tak zeby sie zgadzalo :)

    Dodatkowo, jestem studentem studiow dziennych na uczelni prywatnej, ale
    chce sie przeniesc na zaoczne - moze to bedzie mialo jakies znacznie.
    Czytaj w roku akademickim 2004/2005 studiowalem dziennie, w 2005/2006
    bede studiowal zaocznie. Umowa skonczy sie przed koncem roku
    akademickiego 2005/2006 (z koncem tego roku koncze tez studia).

    Co bede musial placic przy kazdej z nastepujacych wersji umow:

    - umowa o prace na czas okreslony
    - umowa zlecenia
    - dzialalnosc gospodarcza

    czyli co mi sie bedzie najbardziej oplacalo? Na jakie inne aspekty
    powinienem zwrocic uwage? Poczytalem troche na 1praca.gov.pl ale tam
    dosc ogolnikowo :)

    Dodatkowe pytanie mam o stypendium.

    W roku akademickim 2004/2005 (czyli od pazdziernika 2004 do lipca 2005)
    dostaje stypendium naukowe w wysokosci 330 zł miesiecznie. Dodatkowo w
    tym roku mialem jedna umowe o dzielo z przeniesiem praw autorskich. Od
    czego bede musial zaplacic podatek za rok 2005. i w jakich wysokosciach
    (zakladajac ze dochodzi mi ta umowa o ktorej pisze wyzej)?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \