  • 1. Data: 2005-10-21 06:16:25
    Temat: Co jezeli sprzedam towar z 22% vat z 7 % vat ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem : kupuje 10 sztuk towaru z 7% stawka vat. Ale tego nie
    zauwazam i fiskalizuje 1 sztuke z 22 % stawka vat. Nagle zauwazam. Poprawiam
    juz sobie i nastepne 9 sztuk bede sprzedawal z 7 $ stawka juz. Ale co
    prawidlowo powinienm zrobic, aby ta jedna sztuka wczesniej sprzedana i
    sfiskalizowana byla jakos poprawiona ?

    Fantom

  • 2. Data: 2005-10-21 08:00:52
    Temat: Re: Co jezeli sprzedam towar z 22% vat z 7 % vat ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Oct 2005, Fantom wrote:

> [...]
    > juz sobie i nastepne 9 sztuk bede sprzedawal z 7 $ stawka juz. Ale co
    > prawidlowo powinienm zrobic, aby ta jedna sztuka wczesniej sprzedana i

    Czekaj: z hasłem "faktura korekta" się nie spotkałeś ? ;)
    Prawo do obniżenia VAT należnego powstanie oczywiście dopiero jak
    odbiorca korektę faktury podpisze.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-21 11:30:32
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Poprawiam

    > Czekaj: z hasłem "faktura korekta" się nie spotkałeś ? ;)
    Slyszalem.
    > Prawo do obniżenia VAT należnego powstanie oczywiście dopiero jak
    > odbiorca korektę faktury podpisze.
    A czy ja gdzies pisalem cos na temat faktury ??
    Nie ma zadnej faktury. Tylko sprzedaz detaliczna na paragon fiskalny.

    Fantom

  • 4. Data: 2005-10-21 20:19:00
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> wrote:
    > A czy ja gdzies pisalem cos na temat faktury ??
    > Nie ma zadnej faktury. Tylko sprzedaz detaliczna na paragon fiskalny.

    No to wychodzi mi, że zamiast sprzedać jedną sztukę po 100 zł plus 7% VAT,
    sprzedałeś jedną sztukę po 114 zł plus 7% vat. :)

    p.

  • 5. Data: 2005-10-22 06:18:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    A nie napisałeś :]

    > No to wychodzi mi, że zamiast sprzedać jedną sztukę po 100 zł plus 7% VAT,
    > sprzedałeś jedną sztukę po 114 zł plus 7% vat. :)

    Przecież na paragonie i w raporcie jest co innego :)
    IMO bez oreyginału paragonu jest pewien kłopot :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-23 15:01:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...

    >Przecież na paragonie i w raporcie jest co innego :)
    >IMO bez oreyginału paragonu jest pewien kłopot :]

    Czy to nie jest tak, że jeżeli na coś jest stawka obniżona 7% to
    jest to "możliwość", więc i tak można sprzedać z 22% VAT? Co najwyżej
    konkurencyjność spada a fiskus się cieszy.

    Arek

  • 7. Data: 2005-10-24 06:21:52
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Czy to nie jest tak, że jeżeli na coś jest stawka obniżona 7% to
    > jest to "możliwość", więc i tak można sprzedać z 22% VAT? Co najwyżej
    > konkurencyjność spada a fiskus się cieszy.

    A jak sprzedam odwrotnie ? Towar z 22 % stawka sprzedam z 7 % stawka ?

    Fantom

  • 8. Data: 2005-10-24 06:22:23
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > No to wychodzi mi, że zamiast sprzedać jedną sztukę po 100 zł plus 7% VAT,
    > sprzedałeś jedną sztukę po 114 zł plus 7% vat. :)

    No wlasnie. Ale fiskusa interesuje wartsoc VAT a nie wartosc netto.

    Fantom