  • Data: 2006-09-12 14:13:28
    Temat: Co jest ważniejsze...
    Od: "Robert" <briesen[nospam]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ...na wydruku z wyciągu bankowego?
    Czy ważniejsze jest za co konkretnie zpłacono czy też kto płacił?
    Teoretycznie....
    Prowadzę hurtownie z art spożywczymi, moimi odbiorcami są są sklepy A i B.
    Sklepy A i B prowadzone są przez małżeństwo, ale jako odrębne DG. Sklep A
    prowadzi mąż, sklep B żona.
    I jak to często bywa, przychodzi termin płatności, a w kasie i na koncie
    pusto, więc firma A płaci za fakturę firmy B, wpisując w polu za co, nr
    faktury wystwionej na firmę B. Z punktu widzenia mojego, sprawa czysta,
    faktura jest, płatność za nią jest, więc ja mam wszystko czego mi potrzeba.
    Jedyny fakt zmiany, polega na tym, że mąż zapłacił za żonę.
    A kiedyś tam później żona za męża.
    Czy takie płatności są prawidłowe?
    Czy jedna firma może zapłacić za drugą, a rozliczają się między sobą?
    Jeżeli tak, to może jakaś podstawa prawna?
    Pozdrawiam.
    Robert