eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCło, odprawa Celna, VAT i wszystko co się wiąże z importem cementu do Polski › Cło, odprawa Celna, VAT i wszystko co się wiąże z importem cementu do Polski
  • From: "Arti" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Cło, odprawa Celna, VAT i wszystko co się wiąże z importem cementu do
    Polski
    Date: Mon, 5 Aug 2002 10:39:59 +0200

    Witam szanownych grupowiczow

    Mam pewien kłopot a powodem tego jest Prywatna Agencja Celna, PKP Cargo i
    Urząd Celny.
    Mam jedno pytanie ( zdawałoby się że proste?), a w tych trzech miejscach
    udzielono mi trzech róznych odpowiedzi.

    Liczę na pomoc grupy.... a więc oto moje pytanie:

    1. Chcę importować cement ze Słowacji, do Polski chciałbym to wwozić w
    specjalnych wagonach kolejowych do przewozu cementu luzem ( właścicielem
    wagonów jest Słowacja).

    Jak na granicy jest to rozliczane i jaka byłaby stawka za Cement gatunek CEM
    I i CEM II
    ( chodzi mi o opłatę celną) :
    - Czy od wagonu kolejowego w którym jedzie ten cement? ( tak mi powiedziano
    w Prywatnej Agencji Celnej i w PKP Cargo)
    - A może od kilograma? ( tak stwierdzono w Urzędzie Celnym)

    Najbardziej wiarygodny mi się wydaje Urząd Celny i tam mi powiedziano że od
    każdego wwiezionego kilograma. W PKP Cargo że opłata celna jest naliczana od
    wagonu.

    Ale pomimo tego że Pani w Urzędzie Celnym była bardzo miła i chciała mi
    pomóc, nie potrafiła mi odpowiedzieć na następujące moje pytania:
    - jaka jest stawka?
    - i co najważniejsze : jaka będzie opłata celna za wwiezienie 1000 ton
    cementu luzem.
    A poza tym jakie są jeszcze dodatkowe opłaty celne na granicy.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i liczę na Państwa Pomoc.

    pozdrawiam serdecznie
    Artur