  • Data: 2005-06-08 11:37:23
    Temat: Ciekawy problem dot. przedawnienia
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ustawa Ordynacja podatkowa wielokrotnie ulegała nowelizacji. M.in. zmieniono
    przepisy dot. wygaśnięcia należności podatkowej w wyniku przedawnienia, np.
    dodano zastrzeżenie (w art.70, par 6 ust 2 i par 7 ust. 2), iż do okresu
    przedawnienia nie zalicza się czasu rozpatrywania skargi złożonej do sądu
    administracyjnego.
    Przepis ten obowiązuje od początku bieżacego roku.

    Istnieją zatem sytuację, gdy zaległość podatkowa w rozumieniu przepisów
    ówczesnych , tj. obowiązujących przed 31.12.2004 r. wygasła już w wyniku
    przedawnienia przed wejściem w życie wspomnianej nowelizacji (np w 2003
    r.), natomiast w rozumieniu obecnie obowiązujących przepisów przedawnienie
    jej jeszcze nie objęło (bo np. sąd administracyjny rozpatrywał tę sprawę w
    sumie 4 lata,- przypadki takie istnieją).
    Czy zatem to zobowiązanie jest przedawnione (skoro osiągnęło ten stan np. w
    2003r), czy też ta nowelizacja ustawy niejako je z wygaśnięcia wskrzesiła.

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"
    Pozdr.