  • 1. Data: 2008-07-10 12:40:42
    Temat: Ciąża i wyrejestrowanie z ZUS
    Od: f...@g...com

    Witam,
    Żona prowadzi DG (szkoła językowa) i na okres wakacji wyrejestrowała
    się w ZUS (od 1 lipca b.r.) - i sprawa jest taka, że zaszła w ciążę,
    która prawdopodobnie zmusi ją (pewne komplikacje) do dłuższej
    niebecności w pracy a co za tym idzie pójścia na zwolnienie lekarskie.
    Czy w tym przypadku lepiej teraz znowu zarejestrować w ZUS i płacic
    trochę wyższe składki przez kilka miesięcy by bez problemu mogła (jak
    będzie potrzeba) pójść na zwolnienie (czy to jej przysługuje?) czy
    może ubezpieczyć ją na moją umowe o pracę (wiem, że coś takiego
    istnieje)....
    proszę o poradę,
    temp