  • 1. Data: 2004-02-11 11:31:38
    Temat: CZy moge przejsc na VAT w srodku roku??
    Od: "Łysy" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie
    Prowadze dzialalnosc gospodarcza od paru miesiecy i teraz chce przejsc na
    VAT. Czy moge to uczynic od przyszlego miesiaca czy tez musze czekac do
    konca roku rozliczenowego?

    Przy okazji, jakie dodatkowe ksiazki sa potrzebne bo obecniemam tylko
    podatkowa ksiazke przychodow i rozchodow.

    pozdrawiam

    Michał

  • 2. Data: 2004-02-11 14:59:21
    Temat: Re: CZy moge przejsc na VAT w srodku roku??
    Od: "tosia32" <t...@p...onet.pl>

    W KAŻDEJ CHWILI MOŻNA PRZEJŚĆ NA VAT. TRZEBA TO ZGŁOSIĆ W US. KSIĄŻKA
    SPRZEDAŻY VAT I KSIĄŻKA ZAKUPU VAT. NIE WOLNO ZAPOMNIEĆ O SKŁADANIU
    DEKLARACJI.

  • 3. Data: 2004-02-11 20:47:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Łysy wrote:

    >+ Witajcie
    >+ Prowadze dzialalnosc gospodarcza od paru miesiecy i teraz chce przejsc na
    >+ VAT. Czy moge to uczynic od przyszlego miesiaca

    ...najwyraźniej...
    [...]
    >+ Przy okazji, jakie dodatkowe ksiazki sa potrzebne bo obecniemam tylko
    >+ podatkowa ksiazke przychodow i rozchodow.

    Ewidencja sprzedaży VAT oraz ewidencja zakupów VAT.
    UWAGA: w odróznieniu od KPiR nie ma "jedynie słusznego obowiązującego
    wzoru", masz "prowadzić tak żeby dało się poprawnie policzyć podatek" :)
    Oczywiście "gotowce" które niemal u wszystkich spełniają swoje
    zadanie są do nabycia w księgarniach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-11 21:01:42
    Od: "Łysy" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > wzoru", masz "prowadzić tak żeby dało się poprawnie policzyć podatek" :)
    > Oczywiście "gotowce" które niemal u wszystkich spełniają swoje

    dzieki bardzo :-)

    pozdrawiam
    michal

  • 5. Data: 2004-02-12 09:21:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przekleiłam, bo Tosia nie portrafi cytować

    Czy doczekamy sie czasów gdy brak umiejętności wyłaczenia capslocka i
    ustawienia prawidłowego kodowania będzie uniemozliwiał pisanie na listę?

    O pisaniu pod cytatem nie wspomnę.

    Użytkownik tosia32 napisał:
    > Użytkownik "Łysy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    > W KAŻDEJ CHWILI MOŻNA PRZEJ?Ć NA VAT. TRZEBA TO ZGŁOSIĆ W US. KSIĽŻKA
    > SPRZEDAŻY VAT I KSIĽŻKA ZAKUPU VAT. NIE WOLNO ZAPOMNIEĆ O SKŁADANIU
    > DEKLARACJI.

    A jeżeli chodzi o meritum, droga źle wychowana Tosiu, na VAT dobrowolnie
    mozna przejść z początkiem nastepnego miesiąca jeżeli do końca
    poprzedniego złozy się zgłoszenie. Nie z dnia na dzień.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-02-12 11:34:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, tosia32 wrote:

    >+ W KAŻDEJ CHWILI MOŻNA PRZEJŒĆ NA VAT.

    ...ale pod warunkiem dowolnie wybranej z 12 momentów w roku.
    "W każdej chwili" da się załatwić TYLKO za pomocą przepisów
    szczególnych - kiedyśżeśmy tu kwestię sprzedaży osobno każdej
    nogi stołu (przy przekroczeniu progu) zwalczali...
    Wtedy rzeczywiście - mamy wpływ na to czy rzeczony stół
    sprzedamy o 10:15 czy 11:47 !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)