  • 1. Data: 2004-04-23 13:58:06
    Temat: Blad w dekl. VAT-7. Co robic ?
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Witam.
    Mam problem-przy przegladaniu dokumentow z zeszlego roku zauwazylem ze mam
    blad w dokumentacji-otoz zamiast kwoty netto wpisana jest kwota brutto (w
    ewidencji VAT i KPiR).Pomylka dotyczy jednego wpisu w kwietniu'03 i jedego
    wpisu w czerwcu'03. Jestem platnikiem VAT i oczywiscie zlozylem juz
    deklaracje VAT7 z tymi blednymi kwotami w odp. terminie do US. Teraz
    dopiero
    zauwazylem te bledne wpisy-co powinienem zrobic? Zlozyc jeszcze raz
    deklaracje VAT7 korygujace za wszystkie miesiace poczawszy od kwietnia ?
    Prosze o pomoc. Chcialbym to zrobic jeszcze zanim sie rozlicze za zeszly
    rok
    z podatku dochodowego (jeszcze tego nie zrobilem).

  • 2. Data: 2004-04-23 17:15:38
    Temat: Re: Blad w dekl. VAT-7. Co robic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, Mick wrote:
> [...]
    >+ zauwazylem te bledne wpisy-co powinienem zrobic? Zlozyc jeszcze raz
    >+ deklaracje VAT7 korygujace za wszystkie miesiace poczawszy od kwietnia ?

    O ile rozumiem że błędny wpis do KPiR może spowodować konieczność
    korekty "przez cały rok", to nijak nie mogę dojść jak kwietniowy
    wpis do VAT może wpłynąć na np. wrześniowy - chyba że przez cały
    czas "przenosisz" VAT naliczony ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-23 19:35:43
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    wiadomości
    n.zabrze.pl...

> [...]
    > korekty "przez cały rok", to nijak nie mogę dojść jak kwietniowy
    > wpis do VAT może wpłynąć na np. wrześniowy - chyba że przez cały

    czlowieku pomylilem sie w kwietniu i dopiero teraz to zauwazylem....lepiej
    poradz co mam robic ??

  • 4. Data: 2004-04-23 22:05:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, Mick wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
> [...]
    >+ > czas "przenosisz" VAT naliczony ??
    [...]
    >+ czlowieku pomylilem sie w kwietniu i dopiero teraz to zauwazylem....

    No to rozumiem. I co z tego ? Piszesz że pomyliłeś się *w VAT*,
    z czego wniosek że NIE pomyliłeś się w KPiR.
    A VAT rozlicza się miesięcznie lub kwartalnie.
    No to za wyjątkiem bardzo szczególnych przypadków (że *cały czas*
    nie dało się odliczyć nadwyżki VATu naliczonego) VAT rozliczasz
    w danym miesiącu *i koniec*.
    Korekta dotyczy *tego miesiąca*. No to pytam skąd wziąłeś "korektę
    przez cały rok" ??

    >+ lepiej poradz co mam robic ??

    "nie wiecie o co prosicie" ??
    Nie mogłeś fatalniej sformułować pomysłu :(
    Ja ci NIE MOGĘ poradzić - nie mam uprawnień. No... chociaż...
    może mogę... ale najpierw poproszę o weksel gwarancyjny.
    Tak na wysokość maksymalnej kary... ;) "google wie ile to jest" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-24 13:29:21
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    wiadomości
    an.zabrze.pl...

> [...]
    > może mogę... ale najpierw poproszę o weksel gwarancyjny.
    > Tak na wysokość maksymalnej kary... ;) "google wie ile to jest" :]

    Chodzi wlasnie o to ze mialem przez kilka miesiecy nadwyzke VATu
    naliczonego - zmieniala sie tylko kwota - w zwiazku z tym musze poprawic
    prawie wszystkie deklaracje VAT-7. Rzecz w tym ze nie wiem za bardzo jak to
    zrobic? Wystarczy wypelnic jeszcze raz poprawnie te deklaracje ktore sa
    bledne, dopisac KOREKTA i zlozyc w US ? Slyszalem ze po takim manewrze mam
    pewna kontrole skarbowa w firmie.....?

  • 6. Data: 2004-04-24 17:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Apr 2004, Mick wrote:
    [...]
    >+ Chodzi wlasnie o to ze mialem przez kilka miesiecy nadwyzke VATu
    >+ naliczonego - zmieniala sie tylko kwota - w zwiazku z tym musze poprawic
    >+ prawie wszystkie deklaracje VAT-7.

    To już lepiej, jesteśmy mądrzejsi :)

    >+ Rzecz w tym ze nie wiem za bardzo jak to
    >+ zrobic? Wystarczy wypelnic jeszcze raz poprawnie te deklaracje ktore sa
    >+ bledne, dopisac KOREKTA i zlozyc w US ?

    Nie wystarczy.
    WYMAGANE jest napisanie wyjaśnienia, można w 2-3 słowach.
    Dalej - zależy w którą stronę korekta. Jak Skarb ma ci
    zwrócić (nie musi być "fizycznie", możesz napisać że sobie
    potrącisz przy następnej zapłacie) to wystarczy...
    Ale jak TY masz dopłacić, to weź i przeszukaj google
    grupę na okoliczność hasła "czynny żal" :) i wtedy:
    - koniecznie zapłać na konto PRZED zaniesieniem korekt
    - zanieś wszystko razem do US :)

    >+ Slyszalem ze po takim manewrze mam
    >+ pewna kontrole skarbowa w firmie.....?

    Możliwe. Ale przesadzone z tym "pewną". "Pewną kontrolę"
    może i zrobią, ale nie "na pewno" :) (znaczy: "JAKĄŚ kontrolę").
    Mnie ściągnęli na kontrolę dokumentów "w sprawie" (kazali
    zabrać ewidencję i f-ry których dotyczyła korekta) dopiero
    po którejś korekcie, kiedy to wskutek korekty korekty (nie
    ma błędu w tekście :>) która była "po obu stronach" :>
    (znaczy: 3 błędy w jednym miesiącu odkryte na 2 raty) wyszło
    że jestem kilka złotych na plus :)

    Ponadto... wcześniej czy później kontrola cię dopadnie.
    Jak mają znaleźć jakieś błędy to lepiej wcześniej :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-04-25 09:13:23
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mick" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rok
    > z podatku dochodowego (jeszcze tego nie zrobilem).

    Dziekuje wszystkim za rady. Po przeczytaniu artykulu
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=858&d
    ok=858.3.22.2.6.1.0.1.ht
    chyba jednak nie zloze tych korekt deklaracji (polecam ta lekture)

  • 8. Data: 2004-04-26 07:47:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, Mick wrote:

> [...]
    >+ > deklaracje VAT7 korygujace za wszystkie miesiace
    [...]
    >+ Dziekuje wszystkim za rady. Po przeczytaniu artykulu
    ok=858.3.22.2.6.1.0.1.htm
    >+ chyba jednak nie zloze tych korekt deklaracji (polecam ta lekture)

    Lekturę chyba większość grupowiczów zna.
    Mając do wyboru niezłożenie deklaracji i złożenie - składam (z "czynnym
    żalem" o ile jest konieczny), ale jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)