  • 1. Data: 2003-03-04 07:57:26
    Temat: Bilety miesięczne - PIT37 ?
    Od: "Bartek" <B...@p...fm>

    Witam serdecznie,

    Podobno istnieje możliwość odpisania od podatku imiennych biletów
    miesięcznych. Czy rzeczywiście jest to dozwolone, jeśli tak to czy mam
    doliczyć kwotę wydatków na owe bilety do kwoty uzyskania przychodów czy też
    uwzględnić ją w innym miejscu?

    Pozdrawiam i dziękuje
    Bartek

  • 2. Data: 2003-03-04 08:08:25
    Temat: Re: Bilety miesięczne - PIT37 ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 04-03-2003 08:57, Użytkownik Bartek napisał:
> [...]
    > doliczyć kwotę wydatków na owe bilety do kwoty uzyskania przychodów czy też

    Jest taka mozliwość:

    Art. 22 UPDOF
    "11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów, określone w ust. 2 i 2a,
    są niższe od wydatków na dojazd do zakładu lub zakładów pracy
    środkami transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub komunikacji
    miejskiej, w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogą
    być przyjęte w wysokości wydatków faktycznie poniesionych,
    udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami okresowymi. "

    A więc nie doliczyc do kosztów uzyskania a wpisać zamiast - albo ryczałt
    albo koszty z biletów miesięcznych

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk