eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBardzo proszę o pomoc w biznesplanie (modelu księgowym, czy jak to się nazywa) › Bardzo proszę o pomoc w biznesplanie (modelu księgowym, czy jak to się nazywa)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.ds.pg.gda.p
    l!not-for-mail
    From: Michał <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Bardzo proszę o pomoc w biznesplanie (modelu księgowym, czy jak to się
    nazywa)
    Date: Sat, 12 May 2007 23:53:31 +0200
    Organization: SKOS PG
    Lines: 34
    Message-ID: <f25d0r$8ct$1@kastor.ds.pg.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: micom.ds.pg.gda.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: kastor.ds.pg.gda.pl 1179006811 8605 153.19.223.105 (12 May 2007 21:53:31
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...pg.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 May 2007 21:53:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:182680
    [ ukryj nagłówki ]

    Zamierzam, odpalić pewne małe przedsięwzięcie, w którym sprzedawałbym
    licencję (na użytkowanie) do utworów i egzemplarz owego utworu. Chodzi o
    prace graficzne, jeśli to ma znaczenie. Dostarczycielem byłbym ja oraz
    moi znajomi (osoby fizyczne), może z czasem nowi partnerzy. Trzeba by w
    to zainwestować, zlecić wykonanie automatycznego serwisu, potem
    zarządzać. Dlatego też proszę o pomoc i w miarę orientacyjne wyliczenie
    jak to księggować i ile zostanie, bo mam wątpliwości co do opłacalności.

    Dla ułatwienia przyjmijmy, że cena (dla klienta detalicznego) owej
    licencji wynosi 100zł (brutto) lub 100%. Nie muszą to być precyzyjne
    wyliczenia, proszę o szacunki i pomoc w określeniu jakie obowiązki ma
    organizator przedsięwzięcia i jak to będzie księgowane. Początek mam :)
    1. ze 100zł brutto pozostaje po odprowadzeniu VAT 81,97%.


    Jak to dalej z organizować z dostarczycielami treści - osobami
    fizycznymi? Co ze składkami ZUS? Jakie i ile? Czy są jeszcze jakieś
    obciążenia? Jeśli tak to jakie?

    A czy z przesiębiorcami można to załatwić inaczej niż przez wystawianie
    przez nich faktur? Na pewno to będą problemy, bo musieliby najpierw
    dostarczyć fakturę na swój udział, tak?



    Z założenia koszty pokryje organizator ze swojego udziału (prowadzę już
    dg jako freelancer), więc to pomijamy w tym momencie. Poradzę sobie.

    Będę wdzięczny za pomoc. Oczywiście doradcom ani księgowym nie chcę
    zabierać chleba i zwrócę się do nich gdy pomysł wejdzie w fazę
    realizacji. Teraz chciałbym po prostu zorientować się czy to opłacalne i
    ile procentowo zostanie do podziału pomiędzy? :) thx
    --
    pzdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1