    From: "arctic" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: 6 miesiecy - srodek trwaly - samochod uzywany
    Date: Mon, 30 Aug 2004 17:37:34 +0200

    Witam! Czy mozecie odpowiedziec mi na pytanie dotyczace zapisu w ustawie o
    podatku od towarów i usług. Chodzi o rozroznienie samochodu uzywanego od
    nowego.

    USTAWA (fragment)
    a) pojazdy lądowe wymienione w poz. 1-4, 9, 10 i 15-20 załącznika nr 1 do
    ustawy, napędzane silnikiem o pojemności skokowej większej niż 48
    centymetrów sześciennych lub o mocy większej niż 7,2 kilowatów, jeżeli
    przejechały nie więcej niż 6.000 kilometrów lub od momentu dopuszczenia ich
    do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy; za moment dopuszczenia do
    użytku pojazdu lądowego uznaje się dzień, w którym został on pierwszy raz
    zarejestrowany ............

    Mam samochod ktory w dowodzie ma wbity 28 luty 2004 jako date pierwszej
    rejestracji - przejechane nim zostalo 1700 km. Czy jesli wezme fakturke z
    data 30 sierpnia bedzie to auto uznane jako uzywane i bede mogl amortyzowac
    szybciej 2,5 roku? Czy okresy tzw postoju samochodu np czas na wszelkiego
    typu kwestie zwiazane z importem itp.. czy ma to wplyw na wydluzenie tego
    okresu. Czy okres 6 miesiecy jest liczony co do miesiaca czy co do dnia??

    Bardzo dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam.
    Michal