  • 1. Data: 2004-06-09 11:20:56
    Temat: 3 pytania - gdzie to znajdę??
    Od: "Muminek" <k...@g...pl>

    Witam!

    1. W jakich terminach składa sie rozliczenie miesięczne:
    a) podatnik karty podatkowej
    b) podatnik ryczałtu
    c) podatnik rozliczajacy sie według księgi przychodów i rozchodów

    2. Jakie ewidencje nalezy prowadzić przy:
    a) ksiedze przychodów i rozchodów
    b) ryczałcie
    c) karcie podatkowej

    3. Na czym polega rozliczenie w zakresie podatku dochodowego na podstawie
    księgi przychodów i rozchodów

    Pytań mam wiecej, na które juz znalazłam odpowiedzi ale z tym nie moge sobie
    poradzic.
    Bardzo prosze o pomoc dobre duszyczki

  • 2. Data: 2004-06-10 14:13:16
    Temat: Re: 3 pytania - gdzie to znajdę??
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>

    www.mf.gov.pl dział kalendarz podatnika

  • 3. Data: 2004-06-10 20:45:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004, Muminek wrote:
    [...]
    >+ 2. Jakie ewidencje nalezy prowadzić przy:
    >+ a) ksiedze przychodów i rozchodów

    ZAWSZE i OBOWIĄZKOWO:
    - ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
    - ewidencję wyposażenie

    warunkowo - jeśli KPiR nie spełnia warunku "bieżącego wypełniania":
    - ewidencję sprzedaży (ES VAT może spełniać wymogi ES dla KPiR)

    warunkowo - jeśli masz pracowników:
    - 2 ewidencje, ale nazwami nie rzucę żeby nie skłamać :) (chodzi
    o samych pracowników oraz ewidencję płac)

    warunkowo - zależnie od rodzaju działalności:
    - towary przyjęte do komisu
    - zdaje się że coś do metali szlachetnych
    - ...i pewnie stosik kombinacji dla innych "szczególnych przypadków"
    które rozsiane są po tysiącu pięćset piętnastu przepisach, w tym
    ewidencje niezależne od opodatkowania typu "ewidencje opakowań"
    czy "ewidencja odpadów" :>

    Żeby nie zginąć można sobie zrobić ewidencję ewidencji ;) (to
    jest ŻART :))

    >+ b) ryczałcie
    >+ c) karcie podatkowej

    Nie wiem. Na pewno musi być odpowiednik ESToWNiP :)

    >+ 3. Na czym polega rozliczenie w zakresie podatku dochodowego na podstawie
    >+ księgi przychodów i rozchodów

    a. obejrzyj sobie wzór księgi
    b. przyjmij że koszty=zakup_towarów_handlowych(z ubocznymi) + koszty_inne
    minus różnica remenentowa. Dla zaliczki "normalnie" nie liczy się
    różnicy remanentowej, jej wyliczenie obowiązuje na koniec roku
    oraz jest obowiązkowe na żądanie US lub podatnika.
    c. dochód=przychód-koszty :)

    Opis jest w "objaśnieniach do księgi" (dokument urzędowy, wydany przez
    ministra finansów)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)