-
1. Data: 2008-02-27 17:27:29
Temat: 2 miesca pracy
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>
Witam
Witam Mam problem dotyczący kosztów uzyskania przychodów. W jednej pracy mam
PIT 11 od 01.01 do 31.05 i koszty wyniosły tu 651 zł (wypłata do 10-go dnia
następnego miesiąca). W drugiej mam od 22.05 do 31.12 i 759,50 zł (wypłata w
tym samym miesiącu). Mam je w rozliczeniu dodać do siebie i wpisać kwotę
1410,5 (jako koszty z wielu stosunków pracy) czy też może jak są dwie umowy
jednocześnie krócej niż miesiąc muszę zastosować 1302 zł? A może jest
jeszcze inne wyjście?
Zwłaszcza, że w obu przypadkach jak wyliczam podatek wychodzi mi że mam
niedopłaty ok 100 zł. Czy to z powodu tego, że przez 9 dni miałam umowę w 2
miejscach?
Pozdr
Dippi
-
2. Data: 2008-02-27 21:54:25
Temat: Re: 2 miesca pracy
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 27 Feb 2008, dippi wrote:
> Witam
> Witam Mam problem dotyczący kosztów uzyskania przychodów. W jednej pracy mam
> PIT 11 od 01.01 do 31.05 i koszty wyniosły tu 651 zł (wypłata do 10-go dnia
> następnego miesiąca). W drugiej mam od 22.05 do 31.12 i 759,50 zł (wypłata w
> tym samym miesiącu). Mam je w rozliczeniu dodać do siebie i wpisać kwotę
> 1410,5 (jako koszty z wielu stosunków pracy) czy też może jak są dwie umowy
> jednocześnie krócej niż miesiąc muszę zastosować 1302 zł? A może jest jeszcze
> inne wyjście?
AFAIR w ustawie jest że koszty przysługują *miesięcznie*.
Czyli trzeba w każdym miesiącu *odrębnie* określić, czy koszt był
zwykły czy podwyższony.
A z prawem do zaliczenia kosztu jest cyrk, bo USy wydają interpretacje
niezgodne z ustawą (acz na ogół korzystne dla podatnika), jako że
zgadzają się z prawem zaliczenia kosztu kiedy się *pracowało*,
podczas gdy z ustawy wynika, że koszt przysługuje kiedy się
*zarabia* (a jednocześnie ustawa ustala, że ma to miejsce w dniu
wypłaty).
pzdr, Gotfryd
-
3. Data: 2008-02-28 20:53:36
Temat: Re: 2 miesca pracy
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
>> Witam Mam problem dotyczący kosztów uzyskania przychodów. W jednej pracy
>> mam PIT 11 od 01.01 do 31.05 i koszty wyniosły tu 651 zł (wypłata do
>> 10-go dnia następnego miesiąca). W drugiej mam od 22.05 do 31.12 i 759,50
>> zł (wypłata w tym samym miesiącu). Mam je w rozliczeniu dodać do siebie i
>> wpisać kwotę 1410,5 (jako koszty z wielu stosunków pracy) czy też może
>> jak są dwie umowy jednocześnie krócej niż miesiąc muszę zastosować 1302
>> zł? A może jest jeszcze inne wyjście?
>
> AFAIR w ustawie jest że koszty przysługują *miesięcznie*.
> Czyli trzeba w każdym miesiącu *odrębnie* określić, czy koszt był
> zwykły czy podwyższony.
> A z prawem do zaliczenia kosztu jest cyrk, bo USy wydają interpretacje
> niezgodne z ustawą (acz na ogół korzystne dla podatnika), jako że
> zgadzają się z prawem zaliczenia kosztu kiedy się *pracowało*,
> podczas gdy z ustawy wynika, że koszt przysługuje kiedy się
> *zarabia* (a jednocześnie ustawa ustala, że ma to miejsce w dniu
> wypłaty).
Ok, tylko jak to odnieść do mojego przypadku?