  • 1. Data: 2002-08-05 08:21:35
    Temat: 1/2 etatu i dzialalnosc
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam szanownych kolegow i kolezanki,

    zanim zaczne prosze o wyrozumialosc,pojawiam sie tutaj rzadko i nie wiem
    jakie tematy sa tu poruszane i jesli kogos zdenerwuje tym tematem po prostu
    niech nie odpowiada zamiast pisac, ze to juz bylo, itd..., a za pomoc
    serdecznie z gory dziekuje...
    :)))

    1. Wiem jak wyglada kwestia skladek i oplat zwiazanych z dzialalnoscia kiedy
    jestem zatrudniony dodatkowo na etacie i placi za mnie pracodawca, a jak to
    wyglada ta kwestia gdy zatrudniony jestem na 1/2 etatu...?

    2. Co w momencie gdy zamiast 1/2 etatu przejde do innej firmy juz na etat,
    jak rozwiazac wtedy kwestie dzialalnosci, mam na mysli to zeby nadal nie
    placic skladek z dzialalnosci a podpiac to pod etat....? Chce nadal
    prowadzic wtedy dzialalnosci i nadal pracodawca ma oplacac skladki za
    mnie...

    pozdrawiam i z gory dziekuje,

    rafal

  • 2. Data: 2002-08-05 08:39:16
    Temat: Re: 1/2 etatu i dzialalnosc
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik ralf78 napisał:

> [...]
    > etat....? Chce nadal prowadzic wtedy dzialalnosci i nadal
    > pracodawca ma oplacac skladki za mnie...

    Jeżeli z umowy o pracę otrzymaujesz co najmniej najniższe
    wynagrodzenie (obecnie 760zł brutto) to nie musisz opłacac składek na
    ubezpieczenia społeczne i FP z tytułu prowadzenia DG.
    Nie ma znaczenia czy zmieniasz pracowadcę, czy masz jednego czy kilku
    ani jaki masz wymiar czasu pracy.
    Dopóki masz umowe o pracę na co najmniej 760 zł nie płacisz ZUS.
    To warunek dostateczny :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-08-05 09:03:17
    Od: "a" <p...@m...icpnet.pl>

    a jezeli jest to umowa-zlecenie, powyzej 760 brutto, to place ZUS i
    dochodowy, czy ja tylko dochodowy a zleceniodawca ZUS ?
    ile umw zlecenie moge miec ?
    pzdr

  • 4. Data: 2002-08-05 20:43:11
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik a <p...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ailesj$cdi$...@t...icpnet.pl...
    > a jezeli jest to umowa-zlecenie, powyzej 760 brutto, to place ZUS i
    > dochodowy, czy ja tylko dochodowy a zleceniodawca ZUS ?

    od umowy zlecenie płaci zleceniodawca i zus i podatek potrącając go z
    Twojego wynagrodzenia. I wszystko jedno ile zarabiasz.
    > ile umw zlecenie moge miec ?

    A ile chcesz. ZUS i podatek od każdej leci

    WS