-
Sprzedaż papierowych gazet: 8% stawka VAT gdy ograniczone reklamy
... gazety są zagadnienia lokalne z zakresu m.in. samorządu, kultury i problematyki społecznej. W gazecie tej są drukowane odpłatnie ogłoszenia handlowe, reklamy i teksty reklamowe, przy czym ... nie mniej niż 67% powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe”. W myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez ...
-
Koszty promocji i reklamy: prezenty a podatki firmy
... na potrzeby reklamy (i reprezentacji) stanowi koszt uzyskania przychodów, co wprost wynika z art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o PDOP i odpowiednio art. 23 ust. 1 pkt 43 lit. b) ustawy o PDOF. Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków ...
-
Usługi reklamy: sprzedaż zagranicę a rozliczenie VAT
... Powyższe wynika z art. 28b ust. 1-3 ustawy o VAT. W odniesieniu do usług w zakresie reklamy, świadczonych na rzecz podatników zagranicznych, przepisy o VAT nie określają szczególnych zasad dotyczących ... próbek. Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Usługi reklamowe w podatkach i księgach rachunkowych
... r.) za zakup reklamy, na kwotę 6.150 zł (w tym 1.150 zł VAT). Reklama będzie się ukazywała w miesięczniku od lipca do grudnia br. W czerwcu spółka zapłaciła za fakturę. Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń ...
-
Akcja promocyjna: rozliczenie VAT
... w ust. 2 – czyli na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem – zostało wyłączone z zakresu przedmiotowego opodatkowania – jest to przepis szczególny zawierający wyjątki w stosunku do ust. ... że nieodpłatne przekazanie nagród, gadżetów lub innych upominków stanowiących formę reklamy Spółki nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i ...
-
Szczególna należyta staranność przy dokumentowaniu usług niematerialnych
... Administracyjnego, była sytuacja nabycia przez przedsiębiorcę usług niematerialnych - mailingu, pozycjonowania oraz reklamy (wyrok NSA o sygn. akt I FSK 548/18). Sprawa zawisła przed ... WSA podkreślił, że nie mają oparcia ani w przepisach ogólnego prawa podatkowego, ani w unormowaniach z zakresu podatku od towarów i usług tezy, że na stronie ...
-
Kiedy 0-proc. stawka VAT na albumy?
... z zerowej stawki podatku VAT. W albumie takim nie mogą się jednak znaleźć reklamy sponsorów (np. logo firmy). Stanowisko takie zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji ... towarów i usług stawką 22%. Dla zdefiniowania usługi (co do jej zakresu) istotne są klasyfikacje wydane na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W przypadku ...
-
Doradztwo podatkowe: nowe przywileje i zadania
... wprowadziła zmiany, które w istotny sposób wpływają na kształt zawodu doradcy podatkowego. Wśród głównych zmian wymienić należy rozszerzenie zakresu kompetencji zawodowych, liberalizację przepisów w zakresie reklamy oraz dozwolonego zakresu prowadzenia działalności gospodarczej, jak również zmiany zakresu egzaminu na doradcę podatkowego.
-
Promocje sprzedażowe a podatki
... charakteru reklamy została szerzej omówiona w pierwszym artykule z naszego cyklu (MwP 3/05 „POSM-y, ulotki, próbki – implikacje podatkowe”). Na potrzeby niniejszego artykułu przypominamy jedynie, że prawo podatkowe nie definiuje, co należy rozumieć przez pojęcie „reklama publiczna”. 2. Szczegółowe informacje dotyczące zarówno zakresu czynności ...
-
Udział w targach a reprezentacja i reklama
... jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które wskazałoby, że dokonanie danej czynności spełnia znamiona reklamy, czy też reprezentacji. Do postępowania w sprawie wydania pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie ...
-
Nowelizacja ustawy o VAT - co powinieneś wiedzieć
... związane ze zleceniodawcą „prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny” z zakresu opodatkowania VAT. W świetle projektu nowelizacji czynnikami wyłączającymi opodatkowanie ... fabrycznie nowych środków trwałych. Co z kosztami reprezentacji i reklamy? Projekt nowelizacji nie dzieli już reklamy na publiczną i niepubliczną, do czego byłeś przyzwyczajony ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... przekazu lub publicznie w inny sposób. Konsekwencją zmiany regulacji dotyczących reprezentacji i reklamy, wprowadzonej od 2007 r., jest uznanie wszystkich wydatków na reklamę (prowadzoną ... poza nią), podawane podczas prowadzenia rozmów z kontrahentami, inwestorami, wykonawcami etc. dotyczących zakresu prowadzonej przez podatników działalności ...
-
Ryczałt ewidencjonowany a najem powierzchni na stronie internetowej
... . Firma polska i firma z USA zamieszczają na jego stronach internetowych swoje reklamy. Zadaniem podatnika jest natomiast zapewnienie internautów odwiedzających jego strony, ... wniosku podatnika, w którym to wniosku zawarte są informacje dotyczące zakresu i charakteru planowanej działalności gospodarczej. Informacje te wskazuje sam podatnik. ...
-
Podatki 2007: jakie zmiany dla firm
... ustawy o podatku od towarów i usług. Aby wykluczyć określone działania z zakresu działalności gospodarczej dla celów podatkowych, wszystkie trzy warunki powinny być ... żywności oraz napojów, także alkoholowych. W nowelizacji zrezygnowano z dotychczasowego rozróżnienia reklamy publicznej i niepublicznej. Zlikwidowano też limit 0,25 proc. przychodów ...
-
Prezenty i nagrody a podatek VAT
... 2 – czyli na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem – zostało wyłączone z zakresu przedmiotowego opodatkowania – jest to przepis szczególny zawierający wyjątki w stosunku ... programu lojalnościowego dla swoich partnerów, oraz nagrody i prezenty w ramach promocji i reklamy. Jednocześnie podatek naliczony został odliczony przy ich ...
-
NKUP-y a refakturowanie kosztów
... racjonalność wydatków, to znaczy ich adekwatność do rzeczywistych potrzeb i zakresu prowadzonej działalności oraz konieczność ich poniesienia dla osiągnięcia przychodu. Obowiązkiem ... mających na celu osiągnięcie przychodów zalicza się między innymi koszty reklamy. Pod pojęciem reklamy należy rozumieć działania podmiotu gospodarczego, mające na celu ...
-
Stawki VAT 2011: stawka 8 proc.
... usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8 proc. Objaśnienia: Wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych ... niż 67 % powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe 74 ex 58.14.1 Czasopisma i pozostałe periodyki drukowane ...
-
Świadczenia pracownicze a opodatkowanie VAT
... Spółki związane z tą działalnością tylko w sposób pośredni (np. na cele reklamy czy promocji), podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ... związane z jego przedsiębiorstwem, przepis art. 7 ust. 3 byłby zbędny. Skoro zatem z zakresu opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów, na cele inne niż bezpośrednio związane z ...
-
Przestępstwa skarbowe: kara z kks dla firmy?
... powinien wynikać z przepisów prawa, wewnętrznych procedur obowiązujących w danym przedsiębiorstwie lub zakresu obowiązków poszczególnych osób. Firmę można ukarać dopiero wtedy, gdy ... pośrednio z przestępstwa skarbowego kary fakultatywne zakaz promocji lub reklamy prowadzonej działalności, wytwarzanych bądź sprzedawanych wyrobów, świadczonych usług ...
-
Zmiana profilu działalności: korekta VAT od inwestycji w nieruchomości
... faktur zakupowych. Rozbudowa była prowadzona w celu zwiększenia miejsc noclegowych oraz zakresu świadczonych usług przez hotel. Obecnie spółka zamierza zmienić profil ... wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
... zapewnić zgodność z przepisami i uniknąć niepotrzebnych komplikacji? Działania z zakresu influencer marketingu stały się jednym z najważniejszych narzędzi w strategiach ... swoich obserwatorów w mediach społecznościowych, stali się kluczowymi graczami na rynku reklamy cyfrowej. Firmy nawiązują z nimi współpracę, licząc na zwiększenie świadomości marki ...
-
Stawki VAT: stawka 7 proc.
... : ex - dotyczy tylko danego wyrobu/usługi z danego grupowania, Wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT lub opodatkowanych stawką ... mniej niż 67% powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe 50. 24.13.11-20.10 Siarka ...
-
Poczęstunek dla kontrahentów a koszty podatkowe
... z zakresu kosztów uzyskania przychodu (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop, art. 23 ust. 1 pkt 23 updof). Co to jest reprezentacja? Istnieje wiele definicji pojęcia „reprezentacja". Gdyby je połączyć, reprezentację można by opisać jako działania: tworzące wizerunek lub wspomagające budowanie wizerunku, niestanowiące reklamy ...
-
Nowelizacja przepisów o doradztwie podatkowym
... i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych w sprawach z zakresu ich obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji ... mogą liczyć na bardziej wszechstronną obsługę; likwidacji całkowitego zakazu reklamy prowadzonej działalności przez doradcę podatkowego (ale reklama będzie musi spełniać ...
-
Ugoda sądowa i nie tylko a koszty podatkowe firmy
... upoważnienia i bez wiedzy spółki, zamówił w jej imieniu usługę reklamową polegającą na publikacji reklamy spółki w kolejnych numerach jednego z czasopism. Pracownik nie był upoważniony do złożenia takiego zamówienia ... Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Artykuły spożywcze w firmie: rozliczenie VAT
... nie może być ograniczane ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego ... pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Jak wynika ...
-
Kontrola podatkowa i skarbowa e-handlu
... i telewizyjnych, właścicieli portali internetowych o danych przedsiębiorców i osób fizycznych zamieszczających reklamy i ogłoszenia wskazujące na prowadzenie działalności gospodarczej informacje od ... ze zm.) Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Artykuły spożywcze na spotkaniu: rozliczenie VAT
... wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Pośredni związek ... , poz. 1054) Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Sprzedaż prywatnych działek budowlanych bez podatku VAT
... . Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą (w zakresie reklamy i poligrafii), z tytułu której jest czynnym podatnikiem VAT. ... nie będzie podlegała opodatkowaniu VAT. Podejmowane przez Pana działania należą do zakresu zwykłego zarządu majątkiem prywatnym. Planując sprzedaż przedmiotowych działek ...
-
Odliczenie VAT od miejsca parkingowego
... może być ograniczane ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego ... pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Podkreślić ...