-
Platformy cyfrowe kontra zmiana przepisów ustawy o wymianie informacji podatkowych
... implementujące dyrektywę DAC7 będą istotnie szersze niż wynika to z jej założeń. W szczególności, biorąc pod uwagę szerszy zakres definicji „sprzedawców podlegających raportowaniu” oraz szerszy zakres informacji podlegających raportowaniu, jak również brak pełnego zwolnienia z obowiązku raportowania w Polsce dla operatorów platform, którzy będą ...
-
Zakres czynności objętych podatkiem od czynność cywilnoprawnych
... polubownych) o ile wywołują skutki podobne do umów określonych powyżej. Terytorialny zakres PCC Dodatkowo, aby czynności podlegały opodatkowaniu PCC w Polsce, ... w ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych, nie podlegają PCC (przykładowo interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 30.05.2018 r., sygn. 0111-KDIB2-2.4014.64.2018.1.MZA). ...
-
Wymiana informacji podatkowych jako narzędzie przeciw unikaniu opodatkowania
... obowiązkami nałożonymi na przedsiębiorców. Zakres przekazywanych informacji Bardzo istotną kwestią jest zakres danych, jakie mogą zostać przekazane. W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że wymiana informacji następuje na wniosek właściwego organu państwa członkowskiego. Wymiana informacji podatkowych przewidziana w ustawie nie dotyczy ...
-
Zmiany w zakresie informacji PIT-8C
... podatku dochodowego od osób fizycznych. Co warto podkreślić, podmioty wskazane w ustawie były zobligowane do zastosowania nowego wzoru (sporządzenia na nim informacji oraz przekazania) w odniesieniu do przychodów, dochodów (strat) podatników począwszy od 1 stycznia 2018 r. Nie mniej jednak, przepisy dopuszczają sytuację, w której informacja ...
-
Korygowanie krajowych informacji podsumowujących w VAT
... dniem 1.7.2015 r. na niektórych podatników został nałożony obowiązek składania informacji podsumowujących w obrocie krajowym (VAT-27). Zakres obowiązku składania informacji podsumowujących określono w art. 101a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (ustawy o VAT). Zgodnie z tym przepisem, podatnicy dokonujący dostawy towarów lub ...
-
Wniosek o wydanie Wiążącej Informacji Stawkowej
... ryzyka podatkowego, choć w jej konstrukcji wykorzystane zostały funkcjonujące już elementy z interpretacji indywidualnych oraz wiążących informacji akcyzowych. Kluczowe będzie wskazanie organom podatkowym wszystkich informacji przemawiających za prawidłową klasyfikacją towaru lub usługi. Przykładowo przy niepełnym opisie organ podatkowy może wydać ...
-
Izba skarbowa: ograniczony zakres działania
... ust. 5 Konstytucji RP, zgodnie z którym zasady i tryb gromadzenia oraz udostępniania informacji określa ustawa, należy zauważyć, że ustawa z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych nie zawiera przepisów wskazujących zasady, cele i zakres przetwarzania przez izby skarbowe danych osobowych obywateli RP. Izba skarbowa, posługująca ...
-
Ograniczona przydatność Krajowej Informacji Podatkowej
... przepisów podatkowych ma charakter jednolity dla całego kraju. Obejmuje ona zakres podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych, ... tzw. pytania odroczonego jest wewnętrzną procedurą stosowaną wyłącznie przez pracowników Krajowej Informacji Podatkowej. Dotyczy ona pytań szczególnie trudnych, na które konsultant nie jest ...
-
Zwolnienie podmiotowe z VAT a zakres działalności gospodarczej
... sprzedaży przekroczy kwotę wskazaną w art. 113 ust. 1 ustawy, nawet jeżeli w swoim PKD ma handel towarami objętymi akcyzą – uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 12.08.2019 r. nr 0112-KDIL2-3.4012.312.2019.1.EZ. Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca prowadzi ...
-
Strategia podatkowa a tajemnica przedsiębiorstwa
... obowiązku publikacji Informacji o Strategii Podatkowej, a z drugiej zapewnić możliwie największą ochronę informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa. Zakres informacji, które należy przekazać w ramach obowiązku publikacji „Informacji o realizowanej strategii podatkowej” (dalej: Informacja o Strategii Podatkowej), nie obejmuje informacji objętych ...
-
Uproszczona faktura VAT od 2013 r.
... na nowo zdefiniował w nim m.in. zakres informacji, które na fakturze winny się znaleźć. Przytoczone rozporządzenie nowelizacyjne (które zostało już podpisane, ale na chwilę obecną jeszcze nie jest ogłoszone) zmienia §5 obowiązującego obecnie rozporządzenia, określającego zakres tych informacji. I tak zgodnie z znowelizowanym brzmieniem jego ...
-
Faktury VAT: kiedy konieczne PKWiU?
... faktur VAT zmieniło zakres informacji, jakie muszą znajdować się na fakturze. Podatnicy nie muszą m.in. podawać już na nich ... sytuacji, gdy sprzedaż ta jest zwolniona z podatku VAT. Należy jednak pamiętać, iż rozporządzenie wskazuje jedynie minimalny zakres informacji, jakie powinny zawierać faktury VAT. Co za tym idzie, nic nie stoi na przeszkodzie ...
-
Książka kontroli przedsiębiorcy: nowe obowiązki
... się zakres informacji w niej zawieranych jak i obowiązki podatnika. Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie m.in. książkę kontroli. Zawiera ona wpisy dokonywane przez organy kontroli. Obecnie wpisy te obejmują: oznaczenie organu kontroli; oznaczenie upoważnienia do kontroli; zakres przedmiotowy przeprowadzonej ...
-
Nowe rozporządzenia w zakresie cen transferowych 2019
... jest ujednolicenie krajowych wymogów dokumentacyjnych z międzynarodowymi standardami, w zgodzie z wytycznymi Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Rozporządzenia w sposób szczegółowy określają zakres informacji, jakie zawierać mają dokumentacje lokalne i grupowe cen transferowych. Ogólny ich zarys znajdować się będzie od 1 stycznia 2019 ...
-
Ceny transferowe: nowa dokumentacja podatkowa coraz bliżej
... transakcji i zasad wyznaczania cen transferowych). Dokumentacja lokalna – zakres informacji w tym elemencie dokumentacji jest zbliżony do dotychczasowych wymogów. Nowością jest dodatkowy obowiązek tworzenia studiów porównawczych oraz przedstawienia informacji o procesach restrukturyzacji w grupie i innych zdarzeniach gospodarczych. Z drugiej ...
-
Archiwizacja dokumentów księgowych tylko w formie elektronicznej?
... , określił w rozporządzeniu z 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz.U. z 2013 r. poz. 1485) w § 3 pkt 1-5 określił przypadki, w których faktury mogą uwzględniać mniejszy zakres informacji niż ten wynikający z art. 106e ustawy. Wyjaśnić należy, że dokumenty wymienione w tym przepisie można traktować na równi z fakturami tylko wtedy ...
-
Kontrola skarbowa: nacisk na e-handel
... niż dotąd zakres informacji. Zgodnie z nowymi przepisami będą to dane dotyczące m.in.: przepływów na rachunkach, odbiorcy i nadawcy tych przepływów, celu i wysokości udzielanych pożyczek, kredytów oraz przebiegu ich spłat, rachunków papierów wartościowych, nabytych akcji lub obligacji Skarbu Państwa. Obowiązek dostarczenia ww. informacji, oprócz ...
-
Jak wykazać fakturę VAT RR w nowym JPK_VAT?
... tego podatku. Zniknie bowiem obowiązek składania deklaracji VAT-7 oraz VAT-7K, które staną się częścią jednolitego pliku kontrolnego. Zmieni się także zakres informacji przesyłanych fiskusowi w ramach pliku JPK_VAT, w tym dotyczących zakupów od rolników ryczałtowych. W nowym JPK_VAT w zakresie faktur VAT-RR konieczne będzie ...
-
Faktura VAT: numer rejestracyjny samochodu
... Oczywiście rozporządzenie to określa minimalny zakres danych, które powinny się znaleźć na fakturze. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby informacji na niej było więcej. Przedsiębiorca ... auta poniesione wydatki dotyczą. Jak już wskazano wyżej, ustawodawca podał minimalny zakres informacji, które na fakturze powinny się znaleźć. Nic nie stoi zatem ...
-
Prezenty o małej wartości: opodatkowanie VAT
... Można zatem uznać, że forma jej prowadzenia jest dowolna. Minimalny zakres informacji, jaki w niej powinien się znaleźć to dane osobowe (co najmniej imię i nazwisko, ... w rocznym limicie). Z całą pewnością w niektórych sytuacjach trudne będzie pozyskanie powyższych informacji o osobie, której podatnik przekazał nieodpłatnie dany towar (osoba taka może ...
-
Konstrukcje z aluminium bez podzielonej płatności
... trzeba stosować mechanizmu podzielonej płatności - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 31.01.2020 r. nr ... elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie. Zakres informacji jakie powinna zawierać faktura, wskazany został w art. 106e ust. 1 ustawy. Zgodnie z ...
-
Sprzedaż utrwalacza fotograficznego poza mechanizmem podzielonej płatności
... sprzedaży wyrazów „mechanizm podzielonej płatności” - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 13.10.2020 r. ... formie elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie. Zakres informacji jakie powinna zawierać faktura, wskazany został w art. 106e ust. 1 ustawy. Zgodnie z ...
-
Odliczenia od dochodu 2011: darowizna na kościół
... podatkowy mógł dokonać kontroli opisanych w nim faktów. Co za tym idzie sąd dał nam istotne wskazówki co do tego, jaki zakres informacji w sprawozdaniu takim powinien się znaleźć. Oczywiście im sprawozdanie bardziej dokładne i weryfikowalne, tym lepiej. Warto przy tym pamiętać, że sprawozdania tego ...
-
Nowe nazwy faktur VAT w 2013 r. i zawarte na nich dane
... kasowa – szablon na 2013 r. - Faktura bez VAT – szablon na 2013 r. - Faktury i noty W rozporządzeniu nowelizującym ustawodawca określił przy tym na nowo zakres informacji, jaki winien się znaleźć na fakturze. Część zmian jest kosmetyczna, inne z kolei są bardzo istotne. Określają bowiem one nowe informacje ...
-
Faktura zakupu w ewidencji VAT i JPK_VAT
... podatku. Ma to istotne znaczenie dla prawidłowego sporządzenia jednolitego pliku kontrolnego (JPK_VAT), który należy przekazywać elektronicznie do Ministerstwa Finansów. Zakres informacji, które obligatoryjnie muszą znaleźć się w rejestrze prowadzonym na potrzeby VAT, określa art. 109 ust. 3 ustawy o VAT. Ewidencja taka powinna zawierać ...
-
Obowiązki ewidencyjne w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
... pamiętać, iż dokumentacja sporządzana w tej formie wymaga oplombowania i podpisu właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego. Przepisy rozporządzenia MF szczegółowo określają zakres informacji, które muszą znaleźć się w prowadzonych ewidencjach wyrobów akcyzowych. Z perspektywy podmiotów prowadzących skład podatkowy istotne jest, aby dokumentacja ...
-
Dropshipping poza ryczałtem ewidencjonowanym?
... Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2008 r., pod pozycją 25 ujęto usługi, o których mowa w dziale 63.99 PKWiU, tj. Pozostałe usługi w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. (...) Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że skoro Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, będzie świadczył usługi, które ...
-
Mechanizm podzielonej płatności: wystawianie faktur do umowy
... 8. W takim przypadku w komunikacie przelewu, o którym mowa w ust. 3, podatnik w miejsce informacji, o której mowa w ust. 3 pkt 3, wpisuje wyraz „zaliczka”. Zgodnie z art. ... zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie. Zakres informacji jakie powinna zawierać faktura, wskazany został w art. 106e ust. 1 ustawy. Zgodnie ...
-
Ulga na dzieci a PIT-40 od pracodawcy
... on ulgę tę w rozliczeniu uwzględnił, musi otrzymać od podatnika oprócz informacji PIT-12, także dodatkowe oświadczenie w terminie przed 10 stycznia roku następującego ... Ministra Finansów, jak ma to miejsce w przypadku PIT-12. Ustawodawca jednak podał zakres informacji, jakie oświadczenie takie powinno zawierać. Podatnik powinien w nim: stwierdzić, że ...
-
Czy w ewidencji VAT wykazywać wszystkie pozycje faktur sprzedaży?
... początkiem 2017 r. zmienił się zakres informacji, które muszą zawierać ewidencje prowadzone na potrzeby podatku VAT. Powyższe jest pokłosiem wprowadzenia obowiązku wysyłania do fiskusa rejestrów VAT w formie ...
-
Usługi budowlane: faktura VAT a PKWiU/PKOB
... Obecnie takiego obowiązku nie ma, co jednak nie oznacza, iż informacji takich na fakturach zamieszczać nie można. Usługi budowlane to dość specyficzna branża ... na fakturze podstawy takiego postępowania. Należy jednak pamiętać, że rozporządzenie wskazuje minimalny zakres informacji, jakie powinny zawierać faktury. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, ...
-
ePUAP nie dla e-deklaracji wysyłanych do urzędu skarbowego
... , przy formularzach podatkowych jest nieprzydatny. Przy uwierzytelnianiu informacji przesyłanych do organów skarbowych można korzystać albo z tzw. danych autoryzujących, albo z kwalifikowanego podpisu elektronicznego - przypomina Tax Care. Od początku tego roku zwiększył się zakres informacji, jakie przedsiębiorcy powinni przesyłać fiskusowi drogą ...
-
PIT-6 z działów specjalnych produkcji rolnej w styczniu 2016 r.
... ksiąg. W 2016 r. zmianie ulega termin składania w tym zakresie informacji do urzędu skarbowego. Podatek dochodowy z tytułu prowadzenia działów specjalnych produkcji ... w roku następnym. Obie grupy podatników zatem zostały zobowiązane do składania informacji o prowadzonych działach specjalnych produkcji rolnej. Stosowny formularz ma symbol PIT-6/6L ...
-
Podzielona płatność: naprawa samochodu to nie sprzedaż części
... ust. 1 ustawy – faktury wystawia się co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje nabywca, a drugi zachowuje w swojej dokumentacji podatnik dokonujący sprzedaży. Zakres informacji jakie powinna zawierać faktura, wskazany został w art. 106e ust. 1 ustawy. Zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a, w przypadku faktur, w których kwota ...
-
Nadzór udziałowca nie jest przychodem z nieodpłatnego świadczenia
... nieodpłatnego świadczenia dokonywaną przez sądy administracyjne. W interpretacji podatkowej z dnia 20 listopada 2019 r. nr 0111-KDIB1-1.4010.395.2019.1.ŚS Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wskazał, że w przypadku zrzeczenia się wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji członka rady nadzorczej oraz komitetu audytu przez jej członków, spółka ...