-
Cele mieszkaniowe w PIT: zabudowa meblowa to wyposażenie mieszkania
... na jego wyposażenie a nie remont. W efekcie nie zalicza się jej do wydatków mieszkaniowych, które zwalniają pieniądze ze ... Można do takich kosztów zaliczyć np.: koszty wyceny zbywanej nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, koszty biura pośrednictwa obrotu nieruchomościami, koszty ogłoszeń w prasie o ile były ponoszone przez zbywcę. Pomiędzy ...
-
Komu się opłaca outsourcing usług księgowych?
... narzędzi umożliwiających wykonywanie obowiązków księgowych. Należą do nich: Wyposażenie stanowiska pracy – np. w meble, komputer, telefon; Zakup programów ... , interpretacji i wykładni, bez konieczności płacenia za szkolenia czy prasę fachową. Biura rachunkowe w cenie usługi dają również dostęp do nowoczesnego, sprawdzonego oprogramowania, ...
-
Zawieszenie firmy a koszty podatkowe
... działalności gospodarczej; 3. ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie; 4. ma prawo albo obowiązek uczestniczyć w postępowaniach sądowych, postępowaniach ... tej kwestii.(…) Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy stwierdzić należy, iż opłaty za najem biura, telefony, podatki od nieruchomości, opłaty za serwis internetowy (za okres ...
-
W grudniu nawet 64-proc. zaliczka na podatek?
... za listopad. Na niższą postawę wpłyną przede wszystkim wyższe koszty uzyskania przychodu. Takimi kosztami mogą być na przykład wydatki na wyposażenie biura czy reklamę. Inaczej jednak będzie wyglądała sytuacja w przypadku zakupu rzeczy stanowiących środki trwałe firmy. Należy bowiem pamiętać, że w listopadowe koszty ...
-
Sprzedaż gruntu a VAT
Oprócz tradycyjnych składników majątkowych, nieodzownych dla sprawnego prowadzenia działalności, takich jak samochody, komputery czy wyposażenie biura, przedsiębiorcy posiadają niekiedy także nieruchomości. Czasem nabywają je na potrzeby prowadzonej działalności a czasem, wychodząc z założenia, że ziemia nie traci na ...
-
Istotna prawidłowa metoda amortyzacji środków trwałych
... kupić samochód, na drugim miejscu są ci, którzy planują zakup sprzętu, a na trzecim – nieruchomości. Na kolejnych pozycjach znalazły się maszyny i wyposażenie biura. Środek trwały, to zarówno budynki, jak i maszyny, urządzenia, środki transportu, ale też inne przedmioty. Decyduje przewidywany okres używania i przeznaczenie na ...
-
Inwestycje w środki trwałe zmniejszą podatek dochodowy roku 2014?
... można uznać za środek trwały? Wszystko, co będzie służyć przedsiębiorcy przez dłużej niż rok. Kupować więc można komputery i inne urządzenia, wyposażenie biura itd. Wysokość odliczenia od takiego zakupu uzależniona jest od tego, czy przedsiębiorca płaci VAT czy też nie. W pierwszym przypadku odpisuje ...
-
Przekazanie firmy w rodzinie: towary handlowe lepiej sprzedać
... w przypadku majątku zaliczonego do środków trwałych oraz majątku, który środkiem trwałym nie jest ale który służy do prowadzenia działalności (jak wyposażenie biura i sklepu). Marek Siudaj,
-
Kiedy odsetki od zaciągniętego kredytu w koszty podatkowe?
... warunkuje jednak jego uzyskanie. Do wydatków pośrednich zaliczymy więc przykładowo wszelkiego rodzaju koszty związane z utrzymaniem i funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, np. wyposażenie biura, opłaty administracyjne czy obsługa księgowa lub prawna. Wydatki związane z zapłatą odsetek należy zakwalifikować jako pośrednie koszty uzyskania przychodów ...
-
Jak na koniec roku obniżyć podatek dochodowy?
... przychody oraz ponoszone koszty. Stąd też częste decyzje o zakupach do firmy, które zwiększają koszty – może to być np. nowy sprzęt, wyposażenie biura, artykuły pomocnicze czy biurowe, potrzebne do bieżącej pracy. Czy warto robić zakupy na koniec roku? Przyjęło się, że koniec roku ...
Tematy: podatek od firmy, podatek dochodowy, podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek PIT, koszty firmy, wydatki a koszty, koszty uzyskania przychodu, koszty podatkowe, KUP, majątek firmy, leasing samochodu, towary handlowe, amortyzacja jednorazowa, działalność gospodarcza, rozliczenia z urzędem skarbowym, zeznanie roczne, rozliczenie roczne -
Co można wliczyć w koszty jednoosobowej działalności gospodarczej?
... przychodu wspólnych dla większości firm: czynsz za lokal i opłaty za media, abonament za telefon i Internet, paliwo i części zamienne do auta, wyposażenie biura (zakup sprzętu, materiałów biurowych itp.) oprogramowanie komputerowe, koszty poniesione na reklamę, szkolenia zakup towarów handlowych usługi księgowe odpisy amortyzacyjne składki ...
-
Jak obniżyć podatek PIT za 2024 rok?
... – podatek dochodowy również, warto rozważyć poniesienie wydatków, które zmniejszą dochód i jednocześnie poprawią komfort pracy. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest zainwestowanie w wyposażenie biura lub jego remont. Może warto w końcu wymienić wysłużone krzesła biurowe na nowe albo kupić nową niszczarkę do dokumentów? Wydatki do ...
-
Łazienka na poddaszu z ulgą rehabilitacyjną
... , natomiast wyposażenie mieszkania (domu) – to przydanie mu rzeczowych elementów zwiększających jego walory użytkowe. Zatem adaptacja i wyposażenie lokalu (budynku) mieszkalnego ... Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z 16 marca 2015 r. (data wpływu do Biura – 17 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku ...
-
Książka Przychodów i Rozchodów: jak prowadzić?
... prowadzenie księgi zostało zlecone dla biura rachunkowego, wtedy wskazujemy adres owego biura rachunkowego. W przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa wielozakładowego ... . 2-6 ustawy o podatku dochodowym; ewidencji wyposażenia. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 ...
-
Zawieszenie działalności: podatek dochodowy, VAT i ZUS
... którym w okresie zawieszenia dokonano importu usługi, sprzedano środek trwały czy wyposażenie. Dodajmy, że w obecnym stanie prawnym w okresie zawieszenia działalności, wyjąwszy ... kwestii ujmowania w kosztach podatkowych m.in. podatku od nieruchomości, mediów: "(…) opłaty za najem biura, telefony, podatki od nieruchomości, opłaty za serwis internetowy ...
-
Zawieszenie działalności a koszty podatkowe firmy
... działalności gospodarczej; ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie; ma prawo albo obowiązek uczestniczyć w postępowaniach sądowych, postępowaniach ... powstałych przed okresem zawieszenia. Do tych będą więc należeć: opłaty za najem biura, rachunki telefoniczne - utrzymanie numerów firmowych, opłaty za inne media, raty leasingowe, ...
-
Karnet ATA a VAT na usługę transportu importowanych towarów
... Dokument ten został opracowany przez Radę Współpracy Celnej z pomocą Międzynarodowego Biura Izb Handlowych, działającego przy Międzynarodowej Izbie Handlowej w Paryżu. Podstawą prawną ... : wszelkiego rodzaju eksponaty, obudowy stoisk, wystrój stoisk itp., • wyposażenie zawodowe: sprzęt filmowy i telewizyjny, rekwizyty teatralne, instrumenty muzyczne, ...
-
Zakup roweru na firmę w kosztach uzyskania przychodu?
... , o ile udowodni tę potrzebę. Argumentami mogą być tutaj m.in. dojazdy: do biura (także coworkingowego) lub gabinetu, do siedziby klienta lub w miejsce wykonywania usługi, do sklepu, hurtowni itp. po towar lub wyposażenie, na konferencję branżową, szkolenie związane z działalnością, itp. Jak widać możliwości jest ...
-
Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów gdy zawieszenie firmy
... działalności gospodarczej; ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie; ma prawo albo obowiązek uczestniczyć w postępowaniach sądowych, postępowaniach ... interpretacji indywidualnej z dnia 08.09.2010 r. nr IPPB1/415-594/10-3/JB wskazał, że opłaty za najem biura, telefony, podatki od nieruchomości, opłaty za serwis internetowy (za okres ...
Tematy: swoboda działalności gospodarczej, ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, ułatwienia dla przedsiębiorców, bariery przedsiębiorczości, obowiązek podatkowy, obowiązki przedsiębiorców, obowiązki podatnika, koszty podatkowe, koszty uzyskania przychodu, koszty uzyskania przychodów, PKPiR, zapisy w PKPiR, KPiR, zapisy w KPiR, prowadzenie PKPiR -
KPiR i ewidencja magazynowa w warsztacie samochodowym?
... sprzedaży. Pewien wyjątek tyczy się przypadków prowadzenia księgi przez biura rachunkowe. Tutaj zapisy w księdze muszą być dokonywane na podstawie dowodów księgowych w porządku ... samochodowym będą to środki czystości, rękawice robocze itp., a także narzędzia czy wyposażenie warsztatu samochodowego. 3. Jak wystawić fakturę za wykonaną usługę? Przepisy ...
-
Różne cele mieszkaniowe w PIT-39
... .: koszty wyceny sprzedawanej nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, wynagrodzenie dla biura pośrednictwa obrotu nieruchomościami, koszty ogłoszeń w prasie itp., o ile wydatki te ... remontowej. Niemniej ma to być remont budynku, a nie jego wyposażenie. Odnosząc się natomiast do kwestii sposobu dokumentowania wydatków poniesionych na tzw. „cele ...
-
Ekwiwalent za media dla pracowników zdalnych bez podatku dochodowego
... czy logistyki. Z uwagi na pandemię koronawirusa spółka zdecydowała się na tymczasowe zamknięcie biura oraz rekomendacji pracownikom pracę poza miejscem stałego jej wykonywania ( ... tej pracy. Zapewnienie to może mieć zatem charakter rzeczowy, poprzez wyposażenie stanowiska pracy w narzędzia i materiały, jak i wypłatę świadczenia za używanie własnych ...
-
Polski Ład - nowe zasady rozliczania najmu
... rok możliwości amortyzowania kosztów poniesionych na nabycie, udoskonalenie, remonty, wyposażenie, swojej nieruchomości. W 2022 r. amortyzacja nieruchomości mieszkalnych jest możliwa tylko dla ... zasadniczo to plus 9% od dochodu), ale i dodatkowych kosztów, jak wynagrodzenie biura rachunkowego czy księgowej. Rok 2022 to również czas przejściowy, ...
-
Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania a substancja ekonomiczna spółki zagranicznej
... czy jednostka ta posiada lokal, wykwalifikowany personel oraz wyposażenie wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej; zagraniczna jednostka kontrolowana nie tworzy ... skupiają się one przeważnie na analizie jej przejawów takich jak istnienie biura, adekwatnego personelu, środków trwałych, mediów itp. Taka praktyka, co do zasady ...
Tematy: spółki zagraniczne, zagraniczne spółki kontrolowane, spółka zagraniczna, polska spółka zagraniczna, podmioty powiązane, optymalizacja podatkowa, podatek dochodowy od osób prawnych, podatek CIT, opodatkowanie podatkiem dochodowym, opodatkowanie CIT, unikanie opodatkowania, klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania, ordynacja podatkowa -
Obowiązek rozliczenia zagranicznej spółki (CFC)
... czy jednostka ta posiada lokal, wykwalifikowany personel oraz wyposażenie wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej; zagraniczna jednostka kontrolowana nie ... opodatkowaniu CFC, że przy ustalaniu tych kwestii warto skorzystać ze wsparcia ekspertów – biura rachunkowego, doradcy podatkowego, księgowej. Może się np. okazać, że spółka mimo ...