-
Usługa marketingowa na gruncie przepisów o VAT
... przez którą należy rozumieć użycie nabytego towaru (lub usługi) ze skutkiem zaspokojenia jakiejkolwiek potrzeby przez konsumenta. Opisane zatem materiały promocyjne, informacyjne i reklamowe, pozbawione walorów użytkowych nie przedstawiają dla nabywcy konsumenta jakiejkolwiek wartości konsumpcyjnej, pełnią wyłącznie funkcję reklamową, informacyjną ...
-
Koszty promocji i reklamy: prezenty a podatki firmy
... WDT nie wystąpi, jeżeli towarami, wydawanymi jako prezenty, będą drukowane materiały reklamowe i informacyjne, próbki oraz prezenty o małej wartości albo gdy ... związane z wydaniem prezentu podczas akcji promocyjnych (reklamowych) Wydatki ponoszone na akcje promocyjne czy reklamowe przeważnie wykazują związek z przychodami podatnika, mają one bowiem ...
-
Kiedy 0-proc. stawka VAT na albumy?
... sponsorów środków finansowych, w zamian za co ich dane i logo umieszczone będą w albumie. Albumy takie będą wykorzystywane przez te firmy jako materiały promocyjne. Część nakładu jednak jest finansowana ze środków podatnika. Zamierza on go sprzedawać poprzez księgarnie. Egzemplarze te nie będą posiadały informacji ...
-
Przekazanie kilku prezentów a podatek należny VAT
... towaru, przy nabyciu którego przysługiwało prawo do odliczenia VAT, jest czynnością opodatkowaną. Na zasadzie wyjątku opodatkowaniu nie podlegają przekazywane drukowane materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki. Definicja prezentów o małej wartości zawarta jest w art. 7 ust. 4 ustawy o VAT i obejmuje przekazywane przez ...
-
Promocje sprzedażowe a podatki
... czyli podatek dochodowy od osób fizycznych Nieco innego spojrzenia na akcje promocyjne wymaga od ich organizatorów ustawa o pdof. To właśnie zapisy tej ustawy ... rozporządzania towarami jak właściciel. Oznacza to, że w przypadku, gdy firma nabywa materiały i towary, które następnie przekazuje uczestnikom danej akcji, spełnia ona przesłanki dotyczące ...
-
Kiedy przekazanie próbek towarów nie podlega VAT?
... czy potencjalnym nabywcą towarów, o ile oczywiście przekazanie następuje na cele promocyjne (np. przekazanie towaru przez hurtownika do sklepu z przeznaczeniem dla ... indywidualną spółka będąca dystrybutorem markowych kosmetyków i wyrobów medycznych przekazywała między innymi materiały informacyjne i reklamowe oraz pojedyncze egzemplarze towarów do ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... VAT). Analogicznie będzie się miała rzecz w przypadku przekazywanych na cele reklamowe (względnie promocyjne lub reprezentacyjne) kubków, jeśli również one są prezentami o małej ... następujące zapisy: Wn Pozostałe koszty rodzajowe - koszty degustacji i promocji Ma Materiały. Jeśli nie jest prowadzona ewidencja magazynowa zakupionych kubków, to zapis ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
... oraz mega-influencerzy (ponad 1 milion obserwujących). Influencer marketing to nie tylko narzędzie promocyjne, ale także most łączący marki z konsumentami w sposób, który wydaje ... np. poprzez raporty z kampanii, zrzuty ekranu z publikacji czy inne materiały dowodowe. Współpraca barterowa – specyfika i wyzwania podatkowe Współpraca barterowa, w ...