-
Promocja sprzedawanych leków a koszty reklamy
... reklamy produktu leczniczego zawartą w art. 52 ust. 1 i 2 Prawa farmaceutycznego przy spełnieniu warunku zawartego w art. 58 ust. 1. W związku z tym na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych koszty ponoszone na działania mające na celu reklamowanie produktów Spółki stanowią koszt ...
-
Koszty promocji i reklamy: prezenty a podatki firmy
... to zazwyczaj cena nabycia netto. Nieodpłatne wydanie towaru (np. w ramach promocji, reklamy firmy) dokumentuje się fakturą wewnętrzną. Wydanie towaru na rzecz podmiotu ... konto 49. Wspomnijmy, że VAT należny od przekazania towarów na potrzeby reklamy (i reprezentacji) stanowi koszt uzyskania przychodów, co wprost wynika z art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. ...
-
Sprzedaż papierowych gazet: 8% stawka VAT gdy ograniczone reklamy
... reklamy i teksty reklamowe, przy czym ich powierzchnia zajmuje mniej niż 67% powierzchni całej gazety. Zadano pytanie, jaką stawkę VAT należy zastosować do jej sprzedaży (koszt ... nie mniej niż 67% powierzchni jest przeznaczone na nieodpłatne lub odpłatne ogłoszenia handlowe, reklamy lub teksty reklamowe”. W myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ...
-
Jak rozliczyć koszty reklamy w firmie?
... twierdząca. Co więcej, takich wydatków jest całkiem sporo. Jakie koszty reklamy da się rozliczyć? Większość działań marketingowych spełnia kryteria pozwalające na ... np. umowa o dzieło podpisana z projektantem druków reklamowych. Rozliczenie reklamy z zagranicy również możliwe Polski przedsiębiorca inwestujący w działania marketingowe ma także ...
-
Towary z magazynu na cele reprezentacji i reklamy a VAT
... VAT naliczony), na cele reprezentacji i reklamy, należy wystawić fakturę wewnętrzną i opodatkować tę czynność 22% VAT od wartości netto ... opodatkowaniu. Pamiętaj! Podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje, koszt wytworzenia określony w momencie dostawy tych towarów. Ustawa o cenach definiuje cenę jako wartość ...
-
Koszty reklamy a umowa sponsoringu
... finansowe konferencji naukowej. W zamian za to jego firma zostanie umieszczona w książce poświęconej konferencji. Zatem czy aby zaliczyć wydatek do kosztów reklamy, niezbędne jest zawarcie pisemnej umowy sponsoringu? Odpowiedź: Nie, dla zaliczenia przedstawionego wyżej wydatku do kosztów uzyskania przychodu, nie jest potrzebna ...
-
Mecz piłki nożnej jako koszty uzyskania przychodu firmy?
... ma cel, w jakim został poniesiony. Wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodów, jeżeli pomiędzy jego poniesieniem a powstaniem, zwiększeniem, bądź też możliwością ... przyjąć, że celem reklamy w działalności gospodarczej jest przyciągnięcie odbiorców do oferty przedsiębiorcy. W szczególności, celem reklamy jest oddziaływanie bezpośrednio na ...
-
Usługi reklamowe w podatkach i księgach rachunkowych
... na zakup reklamy w czasopiśmie będą stanowiły koszty uzyskania przychodów w dacie poniesienia, czyli w dniu ujęcia reklamy w księgach rachunkowych jako koszt. Podobne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 20 lipca 2011 r., nr IPPB1/415-546/11-2/EC. 2.3. Czy dla celów bilansowych koszty reklamy należy ...
-
Wydatki na reklamę w koszty podatkowe firmy
... marketingowe, określane wspólnym mianem reklamy, niejednokrotnie przesądzają o sukcesie rynkowym danego produktu. Choć wskazanie bezpośredniego związku wydatków poniesionych z tytułu reklamy z osiągniętym przychodem niejednokrotnie wydaje się ciężkie a niekiedy wręcz niemożliwe, stanowią one z zasady koszt podatkowy, dotyczą bowiem całokształtu ...
-
Nieodpłatne świadczenia: przekazanie a podatki
... cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazania towaru, nie przekraczają 10 zł. W ... reklamy? Przepisy ustawy o rachunkowości, podobnie jak przepisy ustaw podatkowych, nie zawierają definicji reprezentacji czy reklamy. W ewidencji księgowej koszty reprezentacji i reklamy ...
-
Udział w targach a reprezentacja i reklama
... Spółka wystąpiła z zapytaniem, czy powyższe wydatki można w całości uznać za koszty reklamy, które stanowią koszty uzyskania przychodów? W przedmiotowej sprawie urząd skarbowy zajął następujące ... o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy, należy więc sięgnąć do definicji zawartych w słowniku języka ...
-
Reklama a koszty uzyskania przychodów
... ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie otrzymanej faktury (rachunku), albo dzień, na który ujęto koszt na podstawie innego dowodu w przypadku braku faktury (rachunku), z wyjątkiem sytuacji gdy dotyczyłoby to ujętych jako koszty rezerw albo biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Ponadto w przypadku kosztów reklamy nie ...
-
Gadżety z logo dla klientów a koszty firmy
... uwagi na fakt, iż przepisy prawa podatkowego nie definiują ani pojęcia „reprezentacji” ani „reklamy” należy – zgodnie z zasadami wykładni językowej przepisów prawa – odnieść się do definicji ... ich nabycia. Zatem wydatek na tego rodzaju reklamę stanowi koszt uzyskania przychodów. W przypadku oferowania kontrahentom prezentów z logo firmy do czynienia ...
-
Tajemnica handlowa a koszty podatkowe firmy
... , że wydatek udokumentowany tą fakturą w istocie dotyczył reklamy spółki, a nie tylko działalności marketingowej. Poza omawianymi wydatkami (reklama) ma to nawet większe znaczenie: Przykład Podatnik poniósł wydatki na tajne badania rozwojowe, które rozpoznał, jako koszt pośredni, służący zachowaniu źródła przychodu poprzez wprowadzenie nowych ...
-
Marketing czyli reprezentacja i reklama w kosztach podatkowych
... się w orzecznictwie: „warunkiem uznania danego wydatku za koszt uzyskania przychodu jest łączne spełnienie następujących warunków – faktycznego (rzeczywistego) ... ? Komplikacje powoduje konieczność oceny wydatku i zakwalifikowania go do kosztów „reklamy” bądź „reprezentacji”, a także weryfikacji możliwości zaliczenia takiego nakładu do kosztów ...
-
Wydatki na gadżety reklamowe a koszty firmy
... koszty o charakterze reklamowym, które można uznać za koszt uzyskania przychodu firmy. Koszty reklamowe, w przeciwieństwie do kosztów reprezentacji, w całości stanowią koszty podatkowe (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop). Definicja reklamy Przepisy podatkowe, jak wiadomo, nie określają definicji reklamy. W jednym z wyroków WSA stwierdził, że można ...
-
Wydatki na reklamę jako koszty podatkowe
... poczęstunek i należą do powszechnie obowiązujących kanonów kultury. Przedmiotowe wydatki stanowią koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego ... przedsiębiorcy, bądź nawiązania kontaktów. Ponadto warto zaznaczyć, że charakteru reklamy nie stanowią, a tym samym nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu ...
-
Na próbce towaru obowiązkowe logo firmy?
... można było uznać je za formę reklamy. W przeciwnym razie kosztem podatkowym się nie staną - uznał Naczelny Sąd Administracyjny. Na potrzeby reklamy spółka wydawała swoim kontrahentom, ... uznał że nie. Jego zdaniem bowiem takie przekazania nie spełniają definicji reklamy. Nie zmierzają one do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, czy poznania ...
-
Piłka nożna sportem zmniejszającym podatek dochodowy od firmy
... spoczywa na podatniku. Podatnik bowiem musi wykazać, że poniósł koszt celowy i zasadny z punktu widzenia prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Stosownie ... uzyskania przychodów. Przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy. Zatem należy odwołać się do wykładni językowej tych pojęć. I tak, zgodnie ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... obniżenie ceny sprzedawanych towarów i nie stanowi reklamy, przyznawane w jej ramach gratisy pozostają jednak w bezpośrednim związku z główną dostawą i posiadają bezpośredni związek z uzyskanymi z tytułu tej dostawy przychodami. Nie ma więc przeszkód, by koszt wyprodukowania takich gratisów stanowił koszt podatkowy. Takie stanowisko wyraził m.in ...
-
NKUP-y a refakturowanie kosztów
... mających na celu osiągnięcie przychodów zalicza się między innymi koszty reklamy. Pod pojęciem reklamy należy rozumieć działania podmiotu gospodarczego, mające na celu ... uzyskania przychodu w sytuacji kiedy ten koszt dotyczy Spółki i jest on enumeratywnie wyłączony w ustawie jako koszt niestanowiący kosztów uzyskania przychodów. Trudno uznać, ...
-
Reklama na samochodzie a koszty podatkowe
... sposób spółka będzie musiała wykazać związek kosztu zakupionej usługi albo z osiąganiem konkretnego przychodu (koszt bezpośredni) albo też z utrzymaniem jego źródła (koszt pośredni). W praktyce zależeć to będzie oczywiście od treści tej reklamy i czynności spółki. Warto w tym zakresie wskazać, iż w ostatnio obserwowanej praktyce organów skarbowych ...
-
Nieodpłatne przekazanie: VAT należny a koszty firmy
... w związku z tym pytanie, jak należy traktować pozostałe formy przekazywania towarów na cele promocji. W grę wchodzi uznanie, że: promocja jest formą reklamy, a w konsekwencji podatek należny z tytułu opodatkowania nieodpłatnego przekazywania towarów na cele promocji (w innych przypadkach niż wtedy, gdy wyłącznym warunkiem przekazania towarów ...
-
Drużyna sportowa w firmie: wydatki a podatki
... w strojach oznaczonych logo podatnika, oznacza reklamę samego podatnika. Przedmiotem reklamy może bowiem być również logo przedsiębiorcy. Tym samym przedmiotowe wydatki należałoby uznać za wydatki na reklamę, co oznacza możliwość uznania ich za koszt podatkowy. Fiskus potwierdza Podobne stanowisko zostało zaprezentowane w interpretacji Dyrektora ...
-
Prowadzenie video bloga z ograniczonymi kosztami uzyskania przychodu
... której będzie prowadzony blog, jest serwis X., gdzie dochód przynosiłyby mu reklamy wyświetlane na filmach. Wnioskodawca zadał pytanie, czy zakup przedmiotów mających służyć nagrywaniu filmów o charakterze doradztwa konsumenckiego stanowią koszt uzyskania przychodu? W przedmiotowej sprawie organ podatkowy zajął następujące stanowisko: „(…) W myśl ...
-
Ulga na ekspansję a reklama i sprzedaż w Internecie
... w ramach programu xxx. W ramach tego systemu Wnioskodawca zamierza publikować reklamy w sieci wyszukiwania, które są płatne za każde kliknięcie reklamy tekstowej i graficznej w wynikach wyszukiwarek opartych o silnik wyszukiwarki xxx, a także w sieci reklamowej, tj. reklamy tekstowe, graficzne oraz wideo będą płatne za kliknięcie lub wyświetlenie ...
Tematy: ulga na ekspansję, ulga prowzrostowa, ulgi podatkowe, wydatki na reklamę, reklama internetowa, marketing i reklama, promocja i marketing, kampania reklamowa, sprzedaż przez internet, platformy sprzedażowe, prowizja od sprzedaży, podatek dochodowy, podatek od firmy, koszty podatkowe, odliczenia podatkowe, prawo do ulgi, odliczenie ulgi, wydatki a koszty, podatek PIT, podatek CIT -
Koszty uzyskania przychodów: strój sportowy jako odzież służbowa?
... czy na reprezentację podatnika . W ustawie o PDOP brak jest definicji reprezentacji i reklamy, jednak w praktyce przyjmuje się, że reprezentacja stanowi działania podejmowane w ... oraz utrwalenia pozytywnego wizerunku podatnika wobec innych podmiotów. Pod pojęciem reklamy należy z kolei rozumieć ogół działań podatnika zmierzających do ...
-
Pisanie i zarabianie na blogu - jak ustalić koszty podatkowe?
... . Wielu blogerów nie wie, jakie wydatki związane z blogiem można potraktować jako koszt uzyskania przychodu, a jakie odpisaniu nie podlegają. Nie ma biznesu, który nie ... grup. Przede wszystkim zamierza zarabiać na wynajmie miejsca na stronie pod reklamy, poza tym spodziewa się wpływów z reklam, zamieszczanych w ramach programów współpracy np. z ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona była w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Konsekwencją zmiany regulacji dotyczących reprezentacji i reklamy, wprowadzonej od 2007 r., jest uznanie wszystkich wydatków na reklamę (prowadzoną w sposób publiczny lub niepubliczny) za koszty uzyskania przychodów oraz wyłączenie ...
-
Reklama firmy w koszty uzyskania przychodu podatku dochodowego
... , musi być też odpowiednio udokumentowany. Wydatki firmowe muszą być udokumentowane fakturą czy rachunkiem. W przypadku zakupów reklamowych zza granicy, np. zakupu reklamy na Facebooku, warto pamiętać, aby wystawiony przez zagranicznego kontrahenta dokument zakupu był poprawny, tj. posiadał odpowiednie na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych ...
-
Umowa leasingu operacyjnego: opłata wstępna w koszty
... , obsługę prawną, ubezpieczenia, koszty promocji i reklamy. Wobec powyższych wskazań należy stwierdzić, że związek poniesionego wydatku w postaci pierwszej raty leasingowej z uzyskiwanymi przez Spółkę przychodami nie ma charakteru bezpośredniego. Niniejsza opłata stanowi zatem koszt pośrednio związany z przychodami z prowadzonej działalności ...
-
Zbiorcza faktura a koszty firmy i VAT
... dla niej koszty uzyskania przychodów. Z uwagi na charakter i przeznaczenie zakupionych towarów, wydatki te bez wątpienia nie są kosztami reprezentacji ani reklamy. Przekazanie towarów pracownikowi stanowi przychód ze stosunku pracy. Podlega również opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Może jednak korzystać ze zwolnienia ...
-
Kabina dla palaczy a koszty firmy
... wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Zatem , aby uznać wydatek za koszt uzyskania przychodów, muszą być spełnione warunki: został poniesiony przez podatnika, tj. ... Spółka prowadzi działalność gospodarczą w wielu branżach głównie w zakresie handlu i reklamy. Spółka zamierza zakupić kabinę dla palaczy i ustawić ją w wynajmowanym obiekcie ...
-
Impreza sportowa jako koszty podatkowe firmy?
... przychodów. Ponieważ przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy, należy odwołać się do wykładni językowej tych pojęć. Zgodnie z utrwaloną ... kondycję finansową Twojej firmy. A zatem również taki wydatek może stanowić koszt podatkowy. Takie samo stanowisko zajmują także organy podatkowe. Miesięcznik Koszty w Firmie. ...
-
Kiedy podatek jest kosztem uzyskania przychodów
... zostały poniesione w celu uzyskania przychodu i nie zostały wymienione w tych katalogach, stanowią koszt uzyskania przychodów. Można tu wskazać np. podatek akcyzowy, podatek ... lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy oraz od nieodpłatnie przekazanych towarów w przypadku gdy wyłącznym warunkiem ...