-
Sprawozdania finansowe z podpisem elektronicznym? E-podpis dla JPK VAT.
... użytecznością i pozwalają na uzyskanie dalszych oszczędności. Jednym z nich jest firmy Cencert, charakteryzujący się możliwością wyboru aż 5-letniego okresu ważności ... przypadku organów wieloosobowych elektroniczny podpis muszą złożyć wszystkie wskazane osoby. Podpis elektroniczny sprawdzi się w każdej sytuacji Jak widać, podpis elektroniczny sprawdza ...
-
Zwrot VAT w 15 dni dla firm budowlanych
... przekaże fiskusowi plik JPK_VAT za okres, z którego wynika zwrot podatku. Potrzebny podpis elektroniczny Plik JPK_VAT zawiera ewidencję sprzedaży i zakupu VAT. Jego wygenerowanie nie wymaga zmiany sposobu, w jaki właściciel firmy prowadzi ewidencję VAT, ale konieczne jest sporządzenie go w określonym przez Ministerstwo Finansów ...
-
ePUAP nie dla e-deklaracji wysyłanych do urzędu skarbowego
... wygodne ze względu na ograniczenie liczby papierowych dokumentów, mogły się okazać niełatwe, bo przy składaniu deklaracji wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Nie wszystkie firmy nim dysponują. Niektórzy podjęli próbę wykorzystania do kontaktów z fiskusem tzw. profilu zaufanego. Jest to bezpłatna metoda uwierzytelniania osób fizycznych ...
-
Co załatwimy w urzędzie skarbowym przez Internet?
... , wysłać pismo, odebrać urzędową korespondencję. Z tych udogodnień mogą korzystać firmy i osoby prywatne. Deklaracje w sieci Podatnicy wykorzystują Internet przede wszystkim do ... status prowadzonych spraw. Nie będzie do tego potrzebny bezpieczny podpis elektroniczny. Zgromadzona w jednej bazie historia działań podatników usprawni też pracę urzędników ...
-
Przymusowe elektroniczne deklaracje podatkowe?
... komputerowych. W wielu przypadkach przedsiębiorca będzie się też musiał zaopatrzyć w podpis elektroniczny (gdy jeszcze go nie ma). To może oczywiście spotkać się z ... źródła) będą musieli przesyłać urzędom skarbowym wyłącznie drogą elektroniczną. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, firmy już dziś powinny zacząć przygotowywać się i dostosowywać ...
-
Kolejne e-deklaracje bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego?
... niewymagających podpisu kwalifikowanego wzrośnie do 48. Warto jednak pamiętać, że z nowych rozwiązań mogą korzystać wyłącznie przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi. Firmy mające osobowość prawną oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej powyższe deklaracje muszą opatrywać bezpiecznym podpisem elektronicznym. Marek Siudaj,
-
Jak wysłać e-Deklarację do urzędu skarbowego?
... wyłącznie dla osób fizycznych. Skąd jednak wziąć podpis elektroniczny? Bezpieczny podpis elektroniczny można kupić obecnie w jednej z pięciu firm świadczących usługi ... punkty rejestracyjne na terenie całego kraju. W ramach zawieranych umów wskazane firmy z reguły dostarczają niezbędne narzędzia do korzystania z podpisu elektronicznego, a wskazane ...
-
E-podatki czyli deklaracje elektroniczne dla początkujących
... elektroniczny podpis Zgodnie z art. 3b § 1 Ordynacji podatkowej deklaracja przedkładana fiskusowi za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna zawierać po pierwsze dane w ustalonym formacie elektronicznym (zawarte we wzorze deklaracji), po drugie jeden podpis elektroniczny ... to być np. prokurent, pracownik firmy czy doradca podatkowy. ...
-
Zasady wystawiania faktur (VAT) w roku 2013
... czym oprócz tych danych mogą również podać nazwę lub nazwę skróconą firmy. Natomiast w przypadku podatnika niebędącego osobą fizyczną dane identyfikacyjne stanowią przede wszystkim ... do osoby składającej ten podpis, jest sporządzany za pomocą podlegających wyłącznej kontroli osoby składającej podpis elektroniczny bezpiecznych urządzeń służących do ...
-
Rozliczenie podatku dochodowego za 2017 r. - praktyczne informacje
... 500+ poza rocznym PIT Część podatników nie pracuje zawodowo, nie prowadzi firmy, a utrzymuje się jedynie z otrzymywanych świadczeń w postaci np. alimentów na dzieci, zasiłku ... (to podpis elektroniczny, który zapewnia autentyczność deklaracji opartych na danych autoryzujących) - nie jest tutaj wymagany certyfikowany podpis elektroniczny. Nadto ...
-
JPK_VAT bez podpisu elektronicznego i profilu zaufanego?
... Podpis kwalifikowany nabywa się w firmach uprawnionych do wydawania kwalifikowanych certyfikatów i jest ważny przeważnie 2 lata. Weryfikacja profilem zaufanym Profil zaufany to z kolei darmowy wariant elektronicznego podpisu. Aby go „wyrobić”, należy zarejestrować się na stronie www.pz.gov.pl, wysłać elektroniczny ... w tym najmniejsze firmy, od 5 ...
-
Faktury elektroniczne: za i przeciw
... elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Ten bezpieczny podpis elektroniczny gwarantuje autentyczność pochodzenia e-faktury, a także zapewnia integralność jej ... może rzeczywiście usprawnić Twoją pracę, a także obniżyć koszty działalności Twojej firmy. Może ona jednak być źródłem sporów z fiskusem, o co na dzień ...