-
Szkolenia z marketingu kosztem podatkowym firmy
... klientom. W przyszłości zainteresowana chce uruchomić kurs języka angielskiego online. W tym celu musi zadbać o dobry marketing kursu. Nie chce jednak akcji marketingowej zlecać na zewnątrz, a odbyć dwudniowe szkolenie z zakresu storytellingu (jest to nowoczesna forma prowadzenia marketingu, która poprzez opowiadanie historii związanych z firmą ...
-
Tajemnica handlowa a koszty podatkowe firmy
... udokumentowany tą fakturą w istocie dotyczył reklamy spółki, a nie tylko działalności marketingowej. Poza omawianymi wydatkami (reklama) ma to nawet większe znaczenie: ... , a więc również dane kontrahentów i zawieranych umów. Tajemnica handlowa firmy będzie jednak, w przypadku udostępnienia kontrolującym pełnej dokumentacji, nadal chroniona z uwagi ...
-
Zmiany w VAT: bezpłatne próbki i prezenty
... dla przedsiębiorców. Firmy miałyby też prawo przekazywać bez podatku prawie dwukrotnie droższe prezenty - na przykład dla kontrahentów. Przekazywanie bezpłatnych próbek towarów to jedna z form promocji nowych produktów. Może być skuteczniejsza niż tradycyjna reklama i nierzadko stanowi jeden z głównych elementów strategii marketingowej. Próbki bez ...
-
Prezenty dołączone do towarów a podatek VAT
... firmy dodają do sprzedawanych towarów różnego rodzaju gratisy, które wcześniej nabywają. Czy od ich zakupu ... stanowisku dla podatników. Otóż, jeżeli zakup towarów w celu ich nieodpłatnego przekazania w ramach działalności marketingowej ma służyć zwiększeniu sprzedaży opodatkowanej, prawo do odliczenia podatku naliczonego od takich zakupów ...
-
Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych
... zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, ... otrzymanej od podwykonawcy dokładnych wydatków, jakie zostały poniesione w związku z realizacją umowy marketingowej, a jedynie wskazanie na takiej refakturze, że są to koszty dodatkowe, uniemożliwia przyjęcie, ...
-
Usługa kompleksowa a nieodpłatne przekazania towarów
... . Skoro więc czynność wydania ww. towarów stanowi element usługi marketingowej - opodatkowaniu powinna podlegać jedynie ta usługa. Sama bowiem czynność fizycznego ... , aby była ona związana z rozpowszechnianiem wśród odbiorców informacji o istnieniu firmy oraz o oferowanych produktach lub usługach, w celu zwiększenia ich sprzedaży. Zdaniem ...