-
Podatek od wygranej. Ile wynosi i kiedy należy zapłacić PIT od nagrody w konkursie?
... działaniami marketingowymi ukierunkowanymi czy to na plażowiczów, osoby zdobywające szczyty górskie czy wypoczywające w przydomowym ogródku. Jedną z "najpopularniejszych" w Polsce form akcji marketingowych od lat jest konkurs, którego atrakcyjność dotyczy również konsekwencji podatkowych. Z tego artykułu dowiesz się: Ile wynosi stawka podatku PIT ...
-
NKUP-y a refakturowanie kosztów
... współżycia społecznego. W przedmiotowej sprawie strony zawierając umowę o świadczenie usług marketingowych ustaliły sposób wynagradzania określany jako wartość wszystkich poniesionych kosztów ... mniej niż 25% udziałów (akcji) tej spółki albo udziałowców (akcjonariuszy) posiadających łącznie nie mniej niż 25% udziałów (akcji) tej spółki, jeżeli ...
-
Promocje sprzedażowe a podatki
... akcji podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych, jako ich dodatkowy przychód z działalności gospodarczej. W tym przypadku na wydającym nagrodę nie ciążą żadne obowiązki administracyjne. NETTO CZY BRUTTO, czyli podatek od towarów i usług Podatek od towarów i usług (VAT) w istotnym stopniu wpływa na kosztowność działań marketingowych ...
-
Podatki od nagród dla kontrahentów
... . Bardzo częstym błędem popełnianym na tym etapie jest utożsamianie akcji promocyjnej, w której nagradzani są pracownicy kontrahenta za osiągnięcie określonego ... doradcą podatkowym w PricewaterhouseCoopers, specjalizuje się w klasyfikacji podatkowej działań marketingowych. kontakt: katarzyna.szafranska-blank@pl.pwc.com Anna Kozłowska jest doradcą ...
-
Ceny transferowe: dokumentacja kosztów zakupu usług
... usług, przy usługach IT – liczba stanowisk komputerowych (także ilość pracowników korzystających z zasobów IT), przy zakupach – wartość zakupu, przy działaniach marketingowych – wartość sprzedaży. Jedną z najczęściej kwestionowanych przez organy kontrolne pozycji kosztowych, są wydatki na usługi zarządcze i koordynacji świadczone przez spółkę matkę ...
-
Kiedy sprzedaż gruntu z VAT-em?
... aktywne działania w obrocie nieruchomościami, angażując środki podobne do wykorzystywanych przez handlowców. Może to polegać przykładowo na uzbrojeniu terenu albo działaniach marketingowych. Dostawa gruntu budowlanego oraz gruntu przeznaczonego pod zabudowę – 23% VAT Oznacza to, że dostawa gruntu budowlanego oraz gruntu przeznaczonego pod ...
-
Sprzedaż kilku nieruchomości z podatkiem od działalności gospodarczej?
... gospodarczej i w związku z planowaną sprzedażą Wnioskodawczyni nie zamierza podejmować czynności związanych z uzbrojeniem terenu, wydzieleniem dróg wewnętrznych oraz działań marketingowych podejmowanych w celu sprzedaży działek, wykraczających poza zwykłe formy ogłoszenia, nie nastąpi w wykonaniu działalności gospodarczej, a zatem nie spowoduje ...
-
Drogi wewnętrzne przesądzają o rozliczeniu VAT od sprzedaży działek?
... o wydanie warunków zabudowy dla tych działek. Zainteresowany nie wybudował jednakże dróg wewnętrznych, nie uzbroił działek, jak też nie podejmuje żadnych akcji marketingowych czy innych czynności mających na celu zwiększenie ich atrakcyjności. Do tej pory wnioskodawca sprzedał dwie działki. Zadał pytanie, czy z tego ...
-
Usługa kompleksowa a nieodpłatne przekazania towarów
... świadczenie usług marketingowych, które obejmują organizację różnego rodzaju szkoleń, konferencji czy innych akcji promocyjnych, a także przekazanie towarów na rzecz osób trzecich. Podatnik otrzymuje wówczas ustalone w umowie wynagrodzenie. Wynagrodzenie wypłacane jest przez kontrahenta za całość świadczonych usług marketingowych i jest najczęściej ...
-
Szkolenia z marketingu kosztem podatkowym firmy
... lepszym pomysłem ( i tańszym) jest przejście odpowiedniego szkolenia, aniżeli zlecenie akcji marketingowej firmie zewnętrznej. Wnioskodawczyni zadała pytanie, czy taki kurs ... poniesiony przez Wnioskodawczynię w związku z udziałem w kursie z zakresu technik marketingowych może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej ...
-
Usługa marketingowa na gruncie przepisów o VAT
... . Ponadto Dyrektor wskazał, że obie te czynności dokonywane są odpłatnie. Płatności za świadczenie usług i dostawę towarów na rzecz uczestników organizowanych akcji promocyjnych dokonuje Kontrahent - zleceniodawca. Mamy zatem do czynienia z odpłatną dostawą towarów i świadczeniem usług. Ostatecznie organ podatkowy nie zgodził się ze ...
-
Reklama i promocja w Internecie a podatki
... kwestia pozyskiwania powierzchni stron internetowych do prowadzenia działań marketingowych. Reklama i promocja w sieci opiera się bardzo często na masowym korzystaniu z ... na rzecz ZUS, co poprawi rentowność przedsięwzięcia i oczywiście uchroni organizatora akcji przed obowiązkami dokumentacyjnymi. Sam dysponent strony będzie mógł swoje przychody ...