E-deklaracje: podpis przez pełnomocnika
2009-04-14 06:07
Przeczytaj także: Od dzisiaj pełnomocnictwo ogólne przed organami podatkowymi
Zmiany wprowadzone powyższymi aktami pozwalają płatnikom i podatnikom na składanie elektronicznych deklaracji podatkowych przez Internet bez wcześniejszego zawiadamiania naczelnika urzędu skarbowego.W myśl dotychczasowych przepisów podatnik lub płatnik zamierzający składać deklaracje w formie elektronicznej zobowiązany był zawiadomić o tym naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawie ewidencji podatników i płatników oraz wskazać osobę lub osoby upoważnione do składania deklaracji w tej formie i podpisywania deklaracji podpisem elektronicznym.
Elektroniczną deklarację podatkową można złożyć na stronie .
Nowością wprowadzaną przez przepisy jest również możność złożenia elektronicznej deklaracji podatkowej przez pełnomocnika. Wzór pełnomocnictwa oraz zawiadomienia o jego odwołaniu (w postaci odpowiednich formularzy) określa ww. rozporządzenie.
Bezpieczeństwo świadczonej usługi ma być zapewnione dzięki wprowadzeniu bezpłatnego podpisu elektronicznego opartego na takich cechach podatnika jak: nazwisko, imię, data urodzenia, numer NIP i PESEL (o ile podatnik posiada) oraz kwota przychodu określona w zeznaniu rocznym.
Złożenie zeznania nie wymaga podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
Po złożeniu deklaracji podatnik otrzymuje tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Mimo wprowadzonych zmian, korektę zeznania możemy składać tylko w formie papierowej.