Szkolenia a koszty działalności
2007-02-10 11:49
Przeczytaj także: Podróż służbowa: wypłacona delegacja w kosztach podatkowych
Podatnik będący wspólnikiem spółki jawnej poinformował w zapytaniu skierowanym do organu podatkowego, iż chce przeprowadzić cykl szkoleń – konferencji dotyczących najnowszych technologii stosowanych w produktach spółki. Szkolenia te odbędą się poza granicami Polski, a udział w nich wezmą kontrahenci jak i inne podmioty. Spółka chce zapewnić uczestnikom przelot w obie strony wraz z noclegiem, wyżywieniem i pakietem szkoleń. Celem szkoleń natomiast zmniejszenie reklamacji na produkty spółki oraz zwiększenie ich popytu, poprzez przedstawienie sposobu wykorzystywania produktów i ich właściwości. Wątpliwości podatnika budzi zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizowaniem tych szkoleń. Na podstawie takiego stanu faktycznego Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty zajął następujące stanowisko:„(…) Zgodnie z ogólną zasadą wymienioną w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy. Aby ten wydatek mógł być uznany za koszt uzyskania przychodu, winien, w myśl powołanego wyżej przepisu, spełniać łącznie następujące warunki:
- pozostawać w związku przyczynowym z przychodem lub ze źródłem przychodu i być poniesiony w celu osiągnięcia przychodu,
- nie znajdować sie w katalogu kosztów nie uznawanych za koszty uzyskania przychodów, wymienionych w art. 23 ust. 1 ustawy,
- być właściwie udokumentowanym.
oprac. : Ministerstwo Finansów