  • 1. Data: 2002-01-29 19:29:48
    Temat: zwrot zdrowotnego
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam

    1. Dla przykladu. Jezeli placac podatek z karty
    podatkowej w wysokosci 43zl. a ubezpieczenie zdrowotne za 2001 r wynosilo
    wiecej niz 43zl/miesiac to roznice miedzy tymi kwotami moge sobie odliczyc
    przy rozliczeniu mojego
    podatku dochodowego za 2001r czy tylko jak
    kwota ZUS jest wieksza od podatku z karty?

    2. Czy moze mi ktos wyjasnic jaki jest sens zakazu
    rozliczania sie wspolnie z zona ,ktora nie pracuje i w 2001 nie miala
    zadnych dochodow w przypadku gdy maz pracuje na etacie
    i dodatkowo ma DG i podatek w formie karty
    podatkowej. Przeciez i tak dochodow z tej dzialalnosci nie podaje w PIT-ie i
    w zadnym zeznaniu .
    Zapis jest jeden -prowadzac DG na ryczalcie nie mozna rozliczac sie z zona
    a karta podatkowa to tez ryczalt. Chyba ze chodzi o to , ze w przypadku
    wspolnego rozliczenia zona otrzymywala jakis
    procent (dokladnie nie pamietam) kosztow
    uzyskania przychodu (chyba) a gdy sie nie rozlicza
    bo nie ma z czego to ta kwote traci.

    Witek.

  • 2. Data: 2002-01-30 21:41:27
    Temat: Re: zwrot zdrowotnego
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    Użytkownik "Witek" <l...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy rozliczeniu mojego
    > podatku dochodowego za 2001r czy tylko jak
    > kwota ZUS jest wieksza od podatku z karty?

    Możesz sobie odliczyć.
    Dla przypomnienia: Do 31.01.2001 musisz złożyć PIT 16A.

> [...]
    > wspolnego rozliczenia zona otrzymywala jakis
    > procent (dokladnie nie pamietam) kosztow
    > uzyskania przychodu (chyba) a gdy sie nie rozlicza

    Nie mozesz rozliczyc sie z malzonka z czesci dotyczacej dzialanosci na
    karcie. Z dochodow na etacie jak najbardziej.

    > Witek.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 3. Data: 2002-01-31 17:26:36
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Użytkownik "Marek777" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Nie mozesz rozliczyc sie z malzonka z czesci dotyczacej dzialanosci na
    > karcie. Z dochodow na etacie jak najbardziej.

    O jakim rozliczeniu z karty podatkowej piszesz.
    Z karty podatkowej oprocz PT16A nie trzeba sie rozliczac zaddnym innym
    pitem.

  • 4. Data: 2002-02-07 08:30:08
    Od: "Norbert Jezierski" <n...@p...com>

> [...]
    > >

    > O jakim rozliczeniu z karty podatkowej piszesz.
    > Z karty podatkowej oprocz PT16A nie trzeba sie rozliczac zaddnym innym

    Będąc w US miła pani powiedziała mi, że oprócz złożenia PITu 16a, w którym
    uwzględniłam składki zdrowotne zapłacone i odliczone kwoty składki /niższe
    niż składka ZUS/ powinnam, wręcz muszę ująć to w moim rocznym picie,
    ponieważ należy mi się zwrot... Szczerze to trochę zwątpiłam ponieważ jak
    może US oddać mi coś czego nie zapłaciłam /a więc składkę wykazaną w
    decyzji US w Picie17 i odliczoną w Pit 16a/...
    Potwierdziła mi to jednak księgowa, więc chyba jednak mają rację z tym
    rozliczeniem w Picie rocznym kwoty z karty podatkowej.
    Sylwia

  • 5. Data: 2002-02-10 06:11:34
    Od: "marek" <s...@k...net.pl>

    PIT-ie
    > zona
    > >

    > Nie mozesz rozliczyc sie z malzonka z czesci dotyczacej dzialanosci na
    > karcie. Z dochodow na etacie jak najbardziej.

    A gdzie lub na czym rozlicza sie dzialalnosc na karcie. Ten rodzaj podatku
    zwalnia z takich rozliczen , prowadzenia ksiag itp.Chyba ze jestem w
    bledzie.

    Witek

  • 6. Data: 2002-02-10 09:54:01
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    Użytkownik "Norbert Jezierski" <n...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponieważ należy mi się zwrot... Szczerze to trochę zwątpiłam ponieważ jak
    > może US oddać mi coś czego nie zapłaciłam

    Jak nie zaplacilas to Ci nie zwroca. Ale musialas przeciez zaplacic (tyle ze
    ZUSowi) bo masz taki obowiazek.

    Pozdrawiam
    Marek