  • 1. Data: 2005-02-28 15:25:00
    Temat: zus
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    Witam.
    dg, vat, kpir, memo... jeden klient, jedna faktura w miesiącu.
    Czy to może zadziałać?
    a) zawieszam działalność 1 kazdego miesiąca;
    b) odwieszam działalność 29 kazdego miesiąca;
    c) 30 kazdego miesiąca wystawiam fakturę;
    d) i znowu punkt a)

    Czy w takim wypadku składki zusowskie będę płacił za 2-3 dni a nie za cały
    mesiąc?
    Czy zus może sie skapnąć co jest grane?
    Jeśli tak, to czy bardzo będe miał prze*rane?

    dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-02-28 16:55:31
    Temat: Re: zus
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No i do tego musisz wyrejestrowywac w Urzedzie Miasta i zarejestrowywac
    chyba ,ktos cos takiego mi mowil ze zus sie czepia potem tego

  • 3. Data: 2005-02-28 23:52:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > d) i znowu punkt a)
    >
    > Czy w takim wypadku składki zusowskie będę płacił za 2-3 dni a nie za cały

    I potem się dziwicie że ZUS ściga tak "zawieszonych" przedsiębiorców......
    Ja bym się dziwił, gdyby to puszczał.
    Na cholerę Ci ta DG?

  • 4. Data: 2005-03-01 07:41:42
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Na cholerę Ci ta DG?

    Bo to jedyny sposób, żeby ten jeden klient ze mną rozmawiał?
    Echhh, syty głodnego nie zrozumie.

  • 5. Data: 2005-03-01 09:20:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Bo to jedyny sposób, żeby ten jeden klient ze mną rozmawiał?

    A umowa zlecenie czy dzieło co mu przeszkadza?

  • 6. Data: 2005-03-01 09:42:04
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > A umowa zlecenie czy dzieło co mu przeszkadza?

    Się jego pytaj. Warunkiem pracy było otworzenie działalności,
    podpisanie umowy i comiesięczne wystawianie faktur. I koniec.
    I wcale mnie ta dg nie bawi ale skoro już muszę to staram się
    jak najmniej wydawać.

  • 7. Data: 2005-03-01 09:47:55
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Się jego pytaj. Warunkiem pracy było otworzenie działalności,
    > podpisanie umowy i comiesięczne wystawianie faktur. I koniec.

    No to chyba zus wkalkulował w wynagrodzenie dla Ciebie?

    > I wcale mnie ta dg nie bawi ale skoro już muszę to staram się
    > jak najmniej wydawać.

    Ale w ten sposób nie zaoszczędzisz.
    A wręcz przeciwnie, jak się ZUS-owi o Tobie przypomni, to zabulisz z
    odsetkami.
    Zwłaszcza że przecież Ty faktycznie prowadzisz działalność, czy też może
    swoje usługi wykonujesz przez te 2-3 dni w miesiącu?

  • 8. Data: 2005-03-01 09:50:46
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Ale w ten sposób nie zaoszczędzisz.
    > A wręcz przeciwnie, jak się ZUS-owi o Tobie przypomni, to zabulisz z
    > odsetkami.
    Właśnie stąd pytanie - jak mogą na to wpaść i ja bardzo będę miał prze*rane?

    > Zwłaszcza że przecież Ty faktycznie prowadzisz działalność, czy też może
    > swoje usługi wykonujesz przez te 2-3 dni w miesiącu?
    Generalnie przebywam u klienta te 20 dni w miesiącu ale... może by
    właśnie napisać, że faktura opiewa usługi tylko z 2 dni?

  • 9. Data: 2005-03-01 10:02:48
    Od: panTarhei <p...@l...com>

    Dnia Mon, 28 Feb 2005 16:25:00 +0100, Bozoo napisał(a):

> [...]
    > mesiąc?
    > Czy zus może sie skapnąć co jest grane?
    > Jeśli tak, to czy bardzo będe miał prze*rane?

    Witam i polecam:
    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =1
    (w chwili pisania 34 strony - kilkaset postów na ten właśnie temat).

    Pzdr.
    panTarhei

  • 10. Data: 2005-03-01 10:38:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Właśnie stąd pytanie - jak mogą na to wpaść

    Nie muszą.
    Wydadzą decyzję że podlegałeś ubezpieczeniom przez cały czas.
    I to Ty będzie udowadniał że nie prowadziłeś działalności.
    Potrafisz?

    > Generalnie przebywam u klienta te 20 dni w miesiącu ale... może by
    > właśnie napisać, że faktura opiewa usługi tylko z 2 dni?

    Pisać sobie możesz.
    Ale jak zaczniesz udowadniać kiedy te usługi świadczyłeś wyjdzie że
    kłamiesz.