  • 1. Data: 2006-01-10 10:48:57
    Temat: zgłoszenie NIP-3 przez płatnika
    Od: "ZauraK" <n...@n...none>

    Witam.
    Czy może mi ktoś podać ustawę/y i art., z których wynika, że płatnik jest
    zobowiązany do złożenia NIP3 w US dot. np. małoletniego stypendysty.
    I jeśli jest taki obowiązek to dlaczego na formularzu NIP3 jest wymagany
    podpis rodzica, skoro to płatnik składa ?

    ZauraK

  • 2. Data: 2006-01-10 11:44:30
    Temat: Re: zgłoszenie NIP-3 przez płatnika
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ZauraK wrote:

    > Czy może mi ktoś podać ustawę/y i art., z których wynika, że płatnik
    > jest zobowiązany do złożenia NIP3 w US dot. np. małoletniego
    > stypendysty.

    Jedyny artykuł, który wchodzi w rachubę to:
    Art. 8. 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym
    płatnik na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek, lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia
    kwot zaliczek, lub
    3) Pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub
    umowy zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    Nie wiem czy w tym wypadku wchodzi w grę "zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek", lub rozliczenie roczne. Jeśli nie, to nie widzę podstaw do
    składania przez płatnika.

    > I jeśli jest taki obowiązek to dlaczego na formularzu
    > NIP3 jest wymagany podpis rodzica, skoro to płatnik składa ?

    Bo to nie płatnik składa, a podatnik za pośrednictwem płatnika. A że
    podatnik nioepełnoletni więc sam podpisać nie może.

  • 3. Data: 2006-01-10 11:54:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    A ustawa to oczywiście
    Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników

  • 4. Data: 2006-01-10 13:02:15
    Od: "ZauraK" <n...@n...none>

> [...]
    >
    > Nie wiem czy w tym wypadku wchodzi w grę "zmniejszenia kwot pobieranych
    > zaliczek", lub rozliczenie roczne. Jeśli nie, to nie widzę podstaw do

    Dzięki.
    Też znalazłem w końcu i tez mam wątpliwości czy to będzie to.
    Aczkolwiek jak inaczej złożyć pit8s jeśli nipu brak i nikt inny nie wystąpi
    o nadanie.

    > Bo to nie płatnik składa, a podatnik za pośrednictwem płatnika. A że
    > podatnik nioepełnoletni więc sam podpisać nie może.

    No to też już wyczytałem ;-)

    Dzięki za odpowiedź.
    Jutro idę do radcy prawnego i napiszę pod co sie "sprawa łapie"

    ZauraK

  • 5. Data: 2006-01-10 13:10:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ZauraK wrote:

    > Aczkolwiek jak inaczej złożyć pit8s jeśli nipu brak i nikt inny nie
    > wystąpi o nadanie.

    Jeśli nie podchodzisz pod ten artykuł to zostaw puste pole. Podatnik
    sam wystąpi o nadanie NIP razem, że złożeniem PIT-37.

  • 6. Data: 2006-01-10 13:37:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ZauraK wrote:

    > Aczkolwiek jak inaczej złożyć pit8s jeśli nipu brak i nikt inny nie
    > wystąpi o nadanie.

    Jeśli nie podchodzisz pod ten artykuł to zostaw puste pole. Podatnik
    sam wystąpi o nadanie NIP razem ze złożeniem PIT-37.