  • 1. Data: 2009-02-20 21:05:21
    Temat: zaliczki na pit36 - cdn optima, dziwnie niska wartosc
    Od: Ania <a...@g...pl>

    kpir, zasady ogolne, cdn optima
    licze, licze i cos mi dzis nie idzie...

    jesli w styczniu uzyskalam dochod 3 tys zl, to mozliwe jest abym
    zaliczke za styczen miala w wysokosci okolo 22 zł? po odjeciu skl
    zdrowotnej - do zaplaty 0,00 zł

    tak mi wyliczyla cudowna optima, w poprzednich latach bylam na liniowym
    i nie bylo problemu, w tym po raz pierwszy zdecydowalam sie na zasady
    ogolne (18%) i tu takie zaskoczenie, a mam jeszcze 2 h na puszczenie
    ewentualnego przelewu

    zastanawiam sie nad przelaniem 400 zł tak na wszelki wypadek, bo juz
    dzis za bardzo nie mam jak zweryfikowac faktu czy program liczy dobrze,
    czy nie :/

  • 2. Data: 2009-02-20 21:09:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za styczen miala w wysokosci okolo 22 zł? po odjeciu skl zdrowotnej - do

    1. Co w tym dziwnego? O tzw. "kwocie wolnej" nie slyszalas?
    2. Teraz juz nei musisz sie spieszyc, przelew do US i tak juz dojdzie z at
    aponiedzialkowa, a Ty bedziesz wisiec fiskusowi odsetki za zwloke :) Wiec
    juz zrelaksuj sie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-20 21:10:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Znaczy oczywiscie odsetek nie bedzie, bo do zaplaty masz 0 zlotych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-02-20 21:17:01
    Od: Ania <a...@g...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Co w tym dziwnego? O tzw. "kwocie wolnej" nie slyszalas?
    to by sie zgadzalo (556,02 zł o ile sie nie myle), sadzilam, ze mozna
    ulge miesieczna odliczyc tylko w wysokosci 46,33, z 556 zł, w sumie za
    caly rok

    > 2. Teraz juz nei musisz sie spieszyc, przelew do US i tak juz dojdzie z at
    > aponiedzialkowa, a Ty bedziesz wisiec fiskusowi odsetki za zwloke :) Wiec
    w takim ukladzie nic nie wisze... ale puszczajac przelew jeszcze dzis w
    razie czego mam potwierdzenie z datami 20.02,2009

    > juz zrelaksuj sie.
    no to teraz juz chyba moge

    podziekowala :)

  • 5. Data: 2009-02-20 21:19:30
    Od: Ania <a...@g...pl>

    SDD pisze:

    > Znaczy oczywiscie odsetek nie bedzie, bo do zaplaty masz 0 zlotych.

    dokladnie, zagubilam sie z ta ulga ;)

    serdeczne dzieki, bo juz sie dosc mocno spielam :/

  • 6. Data: 2009-02-20 21:19:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > kpir, zasady ogolne, cdn optima
    > licze, licze i cos mi dzis nie idzie...

    Podatek od dochodu wg skali do kwoty 85528 obliczasz wg wzoru:
    18% minus 556,02
    Czyli jak zarobilas np. 3100, to Twoj podatek wynosi:
    3100*0,18 - 556,02 = 558 - 556,02 = 1,98, (jeden zloty, dziewiecdziesiat
    osiem groszy), po odjeciu skladki zdrotownej - 0 zl
    Zadnych cudow tu nie ma

    Pozdrawiam
    SDD