  • 1. Data: 2008-12-11 10:28:17
    Temat: zaliczka 100%
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    Witam mam problem takiej natury,
    klient chce rachunek na towar którego
    jeszcze nie mam i przelał kase w 100%.
    Czy mogę wystawić ?
    To nie jest faktura Vat.

  • 2. Data: 2008-12-11 11:10:05
    Temat: Re: zaliczka 100%
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 11 grudzień 2008 11:28
    (autor Ryszard G
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ghqq3a$3gc$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Witam mam problem takiej natury,
    > klient chce rachunek na towar którego
    > jeszcze nie mam i przelał kase w 100%.
    > Czy mogę wystawić ?

    Nie tylko możesz, ale wręcz musisz fakturę zaliczkową. Skoro nie faktura
    tylko rachunek, to pewnie podobnie będzie.

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 3. Data: 2008-12-11 12:31:37
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    > Nie tylko możesz, ale wręcz musisz fakturę zaliczkową. Skoro nie faktura
    > tylko rachunek, to pewnie podobnie będzie.

    Skoro nie jest płatnikiem VAT to obowiązek podatkowy z tyt zaliczki u niego
    nie powstaje, więc i faktury obowiązku wystawiac nie ma. Co do rachunku,
    rachunek dokumentuje sprzedaż, a u takowej nie ma.