  • 1. Data: 2006-11-08 12:50:07
    Temat: zakup uslugi z innego kraju EU.
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Witam,
    Zakupuje jako osoba fizyczna usluge z innego Panstwa UE (z Cypru, usluga
    doradztwo finansowe i inwestycyjne). Sprzedawca wystawia mi za to
    fakture ale jest zwolniony z VAT (ze wzgledu na to, ze to eksport
    uslugi). Czy ja w Polsce mam obowiazek zaplacic od tego VAT i gdzies to
    zglosic czy nie? Cena uslugi to okolo 5-10 tys EUR (usluga cykliczna
    wykonywana co miesiac).

  • 2. Data: 2006-11-08 16:50:29
    Temat: Re: zakup uslugi z innego kraju EU.
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    | uslugi). Czy ja w Polsce mam obowiazek zaplacic od tego VAT i gdzies to
    | zglosic czy nie? Cena uslugi to okolo 5-10 tys EUR (usluga cykliczna

    Po prostu osoba fizyczna?? po co sie martwisz jakims vatem - nie nie musisz
    doplacac, ani niczego zglaszac (wyjawszy procedury bankowe, np przy
    platnosciach)

  • 3. Data: 2006-11-08 21:46:46
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Snake Plissken napisał(a):

    > Po prostu osoba fizyczna?? po co sie martwisz jakims vatem - nie nie musisz
    > doplacac, ani niczego zglaszac (wyjawszy procedury bankowe, np przy
    > platnosciach)

    No tak ale zakup tej uslugi jest cykliczny a kwoty sa spore (od 5 tys
    EUR miesiecznie w zwyz) i martwie sie czy nie podpadne pod jakis VAT (?)

  • 4. Data: 2006-11-09 07:30:07
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    | No tak ale zakup tej uslugi jest cykliczny a kwoty sa spore (od 5 tys
    | EUR miesiecznie w zwyz) i martwie sie czy nie podpadne pod jakis VAT (?)

    Zastanawia mnie jedynie przyczyna cyklicznosci zakupu uslug o takiej
    wartosci przez osobe fizyczna - czy nie podpada to pod jakas niezgloszona
    dzialalnosc gospodarcza (czy te koszty nie sa pochodna nieewidencjonowanych
    przychodow), ktora nalezaloby zglosic - ale to inny watek. Jesli chodzi o
    Vat to tylko Vat-owcy maja obowiazek do naliczania/odliczania Vatu z
    unijnych faktur. Osoby fizyczne nie naliczaja ani nie rejestruja w zaden
    sposob Vat-u, w szczegolnosci od faktur z innych krajow UE, ktore jako
    faktury eksportowe vatu po prostu nie zawieraja.
    To tyle, jesli idzie o stan mojej wiedzy na ten temat.