  • 1. Data: 2002-06-19 09:42:51
    Temat: zakończenie leasingu operacyjnego w Sp. z o.o. PILNE!
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Czy może mi ktoś z Państwa udzielić informacji na temat zakończenie umowy
    leasingu operacyjnego /leasing na starych zasadach/. Mianowicie chodzi o to,
    że Sp. z o.o. będąca leasingobiorcą chce teraz wykupić ten samochód. Czy
    mogą być z tego tytułu jakieś nieprzyjemności z Urzędem Skarbowym??? Proszę
    o pomoc!!! Kamila

  • 2. Data: 2002-06-19 21:29:53
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Karolcia <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aepjm0$8ss$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > że Sp. z o.o. będąca leasingobiorcą chce teraz wykupić ten samochód. Czy
    > mogą być z tego tytułu jakieś nieprzyjemności z Urzędem Skarbowym???

    Chodzi oczywiście o odliczenie VAT?
    Czy jest to samochód inny niż osobowy nie posiadający homologacji importera
    lub producenta (chodzi o przerabiane osobówki)?

    Jeżeli tak to nie można. Od 1 stycznia 2001 nie można odliczać VATu przy
    zakupie aut osobowych lub innych niż osobowe nie posiadających homologacji.
    A jak było z ratami leasingowymi? Czy VAT z tych rat był odliczany?
    Jeżeli umowa leasingu została zawarta przed 1 stycznia 2001i została
    zarejestrowana w US do 31 stycznia 2001
    to mozna było odliczać. W innym wypadku nie.

    Chyba że chodzi o samochód ciężarowy, taki "prawdziwy"?
    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-20 06:21:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > to,
    Skarbowym???
    > Proszę
    > >

    > Chodzi oczywiście o odliczenie VAT?

    Myślę, że chodzi raczej o obawę przed
    uznaniem wykupu za zakup na raty i
    wyrzucenie czynszów z KUP.

    Pzdr
    CEZ

  • 4. Data: 2002-06-20 07:00:07
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Właśnie dokładnie o to, że może to zostać wyrzucone z KUP, cchyba lepiej
    nie ryzykować. Prawda???

  • 5. Data: 2002-06-20 07:10:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Karolcia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Właśnie dokładnie o to, że może to zostać wyrzucone z KUP, cchyba
    lepiej
    > nie ryzykować. Prawda???

    To zależy jakie były warunki umowy.
    Czas umowy i kwota wykupu.
    Było jakieś pimo ministra, w którym jest opisane
    stanowisko MF odnośnie takich sytuacji.
    Odpowiedni okres użytkowania i kwota wykupu,
    dają jakiś tam przybliżony wynik do amortyzacji przyspieszonej
    i wtedy można próbować. Ale interpretacja jest i tak indywidualna.
    Gdzieś to mam na dysku, bo za chwilę sam stanę przed tym problemem.
    Poszukać?

    Pzdr
    CEZ

  • 6. Data: 2002-06-20 07:22:50
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Bardzo chętnie bym poczytała, jeżeli znajdziesz. Ale chyba niestety nam się
    to nie uda bo umowa leasingu była zawarta na 2 lata, kwota wykupu też
    symboliczna. Dzięki bardzo. Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-06-20 07:27:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    nam się
    > to nie uda bo umowa leasingu była zawarta na 2 lata, kwota wykupu

    Dwa lata jest akurat :-)

    Przeczytaj to:
    Pismo Ministerstwa Finansów -
    Podsekretarza Stanu z dnia 26 sierpnia 1998 r.
    PB 3/JW-722-254/2878/98

    inne też tu:

    http://firma.onet.pl/1059699,3,drukuj.html

    Pzdr
    CEZ

  • 8. Data: 2002-06-20 11:13:11
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję bardzo za pomoc. Bardzo przydatne materiały. Pozdrawiam!