  • 1. Data: 2011-07-06 11:07:50
    Temat: wystawienie rachunku/faktury?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Czy wystawienie rachunku/faktury jest obowiązkowe? Skoro jest
    sprzedaż/usługa, jest płatność - to wydawało mi się że tak.

    A tu sie okazuje że prywatna firma zarządzająca parkingiem w imieniu
    urzędu miasta/gminy - opłaty żąda, ale rachunku nie wystawi, bo nie -
    nie są vatowcami (a co to ma do rzeczy?), obsługują tylko parking, ale
    opłata jest dla miasta, tylko pośredniczą w jej egzekucji, więc oni nie
    wystawią rachunku, potwierdzenia nie wystawią, itd.

    Jak to ugryźć? Z powodów biznesowych muszę korzystać z "ich" parkingu
    przez parę dni, i szkoda mi z własnej kieszeni rzucać kilkanaście zł
    codziennie bez możliwości wliczenia tego w koszty.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-07-06 11:52:50
    Temat: Re: wystawienie rachunku/faktury?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-06, o godz. 13:07:50
    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > Czy wystawienie rachunku/faktury jest obowiązkowe? Skoro jest
    > sprzedaż/usługa, jest płatność - to wydawało mi się że tak.

    Tak, przy czym w przypadku rachunku bodajże obowiązkek jest tylko na
    żądanie (jeśli dobrze pamiętam to jest to zapisane w okolicy art. 80-90
    Ordynacji podatkowej)

> [...]
    > ale opłata jest dla miasta, tylko pośredniczą w jej egzekucji, więc
    > oni nie wystawią rachunku, potwierdzenia nie wystawią, itd.

    Wydaje mi się że to co ta firma robi dalej z pieniędzmi Ciebie nie
    obchodzi - dla Ciebie to oni są sprzedawcą, ew. agentem - ale agenci
    też chyba mają obowiązek wystawiania rachunków. Dodajmy, że wystawienie
    rachunku nie generuje automatycznie przychodu. Ale to tylko "wydaje mi
    się".

    > Jak to ugryźć? Z powodów biznesowych muszę korzystać z "ich" parkingu
    > przez parę dni, i szkoda mi z własnej kieszeni rzucać kilkanaście zł
    > codziennie bez możliwości wliczenia tego w koszty.

    OT, ale może emigracja ;) Ostatnio dostarczyłem
    kontahentowi z UE jakieś 40 zaległych faktur, po tygodniu mieli
    to obrobione razem ze swoją skarbówką, która w tym czasie
    m.in. sprawdziła polskie przepisy i porównała papiery z tym co ja
    deklaruję do VIES.

    A moja wrocławska skarbówka przez 4 miesiące zmieniała mi
    adres w VIES. To tak dla porównania.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-07-06 13:22:13
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy wystawienie rachunku/faktury jest obowiązkowe? Skoro jest
    > sprzedaż/usługa, jest płatność - to wydawało mi się że tak.

    I jest, i nie jest. W zależności jak bedzie brzmiała dalsza część pytania.
    Np. ma wniosek nabywcy jest obowiązek zawsze, z automatu obowiażek
    wystawienia f-ry VAT ma m.in. operator telekomunkacyjny, przedsiębiorca dla
    przedsiębiorcy itd.