  • 1. Data: 2010-01-07 20:50:09
    Temat: wyrejestrowanie z VAT - co zrobić z odliczonym od VAT wyposażeniem
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Postanowiłem wyrejestrować się z VATu. W zwizku z tym mam pytanie:
    Mam drukarkę za ok 450 zł zakupioną w br. i 3-letnigo laptopa (ok 2.50 zł)
    Pani z KIP powiedziała, że od drukarki muszę zwrócić VAT, a od laptopa
    nie, bo jest zakupiony ponad 1 rok temu i kosztował poniżej 15.000 zł.
    Pani w okinku w moim US natomiast stwirdziła, że muszę zwrócić VAT od
    obydwu rzeczy i że mam zrobić "renament" likwidacyjny, bo kończę
    działalność opodatkowną VATem.

    Co konkretnie mam zrobić? W miarę możliwości proszę o podanie
    konkretnego przepisu.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-01-07 21:04:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2010 o 21:50:09 cyklista <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > działalność opodatkowną VATem.
    >
    > Co konkretnie mam zrobić? W miarę możliwości proszę o podanie

    Jednak pani uznała że masz skorygować odliczenia zgodnie z art. 90 ustawy
    o VAT, druga pani uznała że kończysz działalność i masz zrobić remanent
    zgodni z art. 14 ustawy o VAT. Osobiście wydaje mi się że pierwsza pani
    miała rację, ale głowy nie dam.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-07 21:36:25
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > o VAT, druga pani uznała że kończysz działalność i masz zrobić remanent
    > zgodni z art. 14 ustawy o VAT. Osobiście wydaje mi się że pierwsza pani

    Dziękuję za odpowiedź, ale mam jeszcze 1 wątpliwość:
    Co w rozumieniu ustawy o VAT znaczy "zaprzestanie wykonywania czynności
    podlegających opodatkowaniu"

    Czy chodzi o zprzestanie wykonywania DG, czy też o wyrejstrowanie się z VAT?

  • 4. Data: 2010-01-09 02:08:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jan 2010, cyklista wrote:

> [...]
    > podlegających opodatkowaniu"
    >
    > Czy chodzi o zprzestanie wykonywania DG, czy też o wyrejstrowanie się z VAT?

    Zdecydowanie to pierwsze.
    Czynności *zwolnione z VAT* nadal i zdecydowanie *podlegają*.
    Podatnik zwolniony nadal jest podatnikiem (zwolnionym).
    A "wyrejestrowanie" dotyczy właśnie wyłącznie rejestracji :)
    (można być również "zwolnionym zarejestrowanym", nie wolno
    tylko być niezwolnionym niezarejestrowanym, ale rejestracja
    i zwolnienie nie są sobie równoważne).

    pzdr, Gotfryd