  • 1. Data: 2009-03-31 15:18:25
    Temat: wyposażanie mieszkania na cele najmu a odliczenia podatkowe
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    Zakupiłem pod koniec 2006r, a następnie (w grudniu 2009) odebrałem nowe
    mieszkanie i zacząłem je urządzać z myślą o wynajmie. Podpisałem umowę
    najmu w tym miesiącu i teraz zastanawiam sie, czy mogę odpisywać od
    podatku koszty wyposażenia mieszkania. Ostatnią rzecz do mieszkania
    kupiłem kilka dni przed podpisaniem umowy, pierwszą jakieś 3-4 miesiące
    wstecz (o ile ma to jakieś znaczenie).

    Pani z KIPu zaczęła coś mówić o dowodzeniu związku przyczynowo -
    skutkowego między uposażaniem, a wynajmem, ale nie do końca rozumiałem o
    co chodzi (mam nieodparte wrażenie, że ona też :)

    Druga kwestia - jeśli da się odliczyć te rzeczy, czy nie będzie się to
    kłócić z amortyzacją podatkową (do której, jak wyczytałem, mam prawo)
    oraz z ulgą odsetkową (to chyba inna bajka, więc domyślam się, że nie)?

    --
    eost.

  • 2. Data: 2009-03-31 15:24:44
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wpisz to do umowy najmu jako zobowiązanie wynajmujacego do wyposazenia lokalu w te
    rzeczy.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-03-31 16:42:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    eost wrote:
> [...]
    > kłócić z amortyzacją podatkową (do której, jak wyczytałem, mam prawo)
    > oraz z ulgą odsetkową (to chyba inna bajka, więc domyślam się, że nie)?

    jak sie rozliczasz z US?

  • 4. Data: 2009-04-01 07:41:00
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > jak sie rozliczasz z US?

    Jako osoba fizyczna, zwolniona przedmiotowo z VAT - na zasadach
    ogólnych. Tzn. tak mam zamiar rozliczać przychody z najmu, bo
    wystawienie pierwszego rachunku wynajmującemu dopiero przede mną.

    --
    eost.

  • 5. Data: 2009-04-01 07:51:03
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Wpisz to do umowy najmu jako zobowiązanie wynajmujacego do wyposazenia lokalu w te
    rzeczy.

    Niestety - umowa już podpisana. Spróbuję się dogadać i wprowadzić zmianę
    w umowach..

    To nie ma znaczenia, że rachunki na materiały wykończeniowe będą miały
    wcześniejszą datę o kilka miesięcy niż umowa najmu?

    Wszystko mogę wpisać do umowy i potem odliczyć? Nie będzie to
    podejrzane, że wynajmujący wymaga ode mnie puszek podtynkowych i kleju
    do glazury? ;) (rozumiem, że muszę wpisać konkretne materiały do umowy,
    a nie ogólnie - jako zobowiązanie wykończenia pomieszczeń)

    --
    eost.

  • 6. Data: 2009-04-01 07:51:22
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Część rzeczy zapewne podwyższa wartość przedmiotu najmu uwzglednianą do amortyzacji,
    a część możesz rozliczyc jako koszty.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-04-01 08:35:22
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Część rzeczy zapewne podwyższa wartość przedmiotu najmu uwzglednianą do
    amortyzacji, a część możesz rozliczyc jako koszty.

    Jest to jakoś uregulowane, czy na zdrowy rozsądek? (Glazura, armatura,
    elektryka, hydraulika -> amortyzacja, AGD/RTV/meble -> koszty)

    (Dzięki za pomoc)

    --
    eost.