  • 1. Data: 2003-07-06 20:40:25
    Temat: wynagrodzenie za sobote
    Od: b...@w...net.pl (bgl)

    Jak wygla;da wynagrodzenie za prace;, gdy ktos' pracowa? w sobote;,
    normalnie be;da;ca; dla niego dniem wolnym? 50% czy 100% dop?aty?
    Szuka?am sobie w kodeksie pracy i nadal jestem niepewna. Kodeks mówi o
    s'wie;tach, ale nie o sobotach...
    Prosze; o pomoc
    Boz.ena

  • 2. Data: 2003-07-07 00:51:34
    Temat: Re: wynagrodzenie za sobote
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "bgl" <b...@w...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > normalnie be;da;ca; dla niego dniem wolnym? 50% czy 100% dop?aty?
    > Szuka?am sobie w kodeksie pracy i nadal jestem niepewna. Kodeks mówi o

    dni wolne od pracy to :

    - niedziela
    - dni swiateczne
    - soboty lub inne dni tygodnia, wynikajace z 5-dniowego tygodnia pracy - w
    tym wypadku sobota jak dobrze zrozumialem

    wydaje mi sie ze zastosowanie bedzie mial przepis dotyczacy godzin
    nadliczbowych a dokladnie art 134 &1 pkt. 2

    Art. 134. [Dodatek do wynagrodzenia]

    § 1. Za prace w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
    przysluguje dodatek w wysokosci:

    1) 50% wynagrodzenia -- za prace w godzinach nadliczbowych przypadajacych w
    dni powszednie oraz w niedziele i swieta bedace dla pracownika dniami pracy
    zgodnie z obowiazujacym go rozkladem czasu pracy,

    2) 100% wynagrodzenia -- za prace w godzinach nadliczbowych przypadajacych w
    nocy, w godzinach nadliczbowych w niedziele i swieta niebedace dla
    pracownika dniami pracy zgodnie z obowiazujacym go rozkladem czasu pracy, a
    takze w godzinach nadliczbowych przypadajacych w dniu wolnym od pracy
    udzielonym w zamian za prace w niedziele lub w swieto bedace dla pracownika
    dniami pracy zgodnie z obowiazujacym go rozkladem czasu pracy.

    chyba ze otrzymywalas dodatkowy dzien wolny - art. 143
    lub dotyczy Cie wylaczenie podniotowe - art 135,136

    jak sie myle prosze mnie poprawic - jest 3 w nocy i ledwo widze monitor -
    jutro jeszcze raz przenaalizuje stan prawny

    pozdrawiam