  • 1. Data: 2004-03-18 09:33:08
    Temat: wybor US
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Sytuacja jest taka: zona zameldowana jest w miescie X i w nim pracuje, ja
    zameldowany jestem w Y ale pracuje w X. Oboje chcemy sie rozliczac (ale nie
    mozemy wspolnie !!!) w miescie Y. Czy zona moze rozliczac sie w miescie Y?
    Czy wystarczy ze powiadomi tylko US w X ze rozliczac sie bedzie w Y ?

    Adam

  • 2. Data: 2004-03-18 09:39:29
    Temat: Re: wybor US
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Adam" <f...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > mozemy wspolnie !!!) w miescie Y. Czy zona moze rozliczac sie w miescie Y?
    > Czy wystarczy ze powiadomi tylko US w X ze rozliczac sie bedzie w Y ?

    rozliczenie roczne za 2003 odbywa się wg właściwości urzędu miejca
    zamieszkania dnia 31-12-2003. Zatem jeżeli żona w tym dniu zamieszkiwała w
    Y, to może się tam rozliczyć. Nie wiem, czy nie trzeba też wypełnić przy
    okazji NIP 2 (1, 3 ?) w związku ze zmianą miejsca zamieszkania.
    Ale jeśli Państwo rozliczają się osobno, to jaki to ma sens. Przecież PIT
    można wysłać pocztą.

    Magda

  • 3. Data: 2004-03-18 09:52:57
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Y, to może się tam rozliczyć. Nie wiem, czy nie trzeba też wypełnić przy
    > okazji NIP 2 (1, 3 ?) w zwi?zku ze zmian? miejsca zamieszkania.

    Ja NIP3 wypelniam zawsze. Raz nie wypelnilem to mnie ukarali w ten
    sposob, ze zwrot przyslali poczta. Dlatego co roku wypelniam i wskazuje
    co roku konto.

  • 4. Data: 2004-03-18 11:19:41
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

> [...]
    > okazji NIP 2 (1, 3 ?) w związku ze zmianą miejsca zamieszkania.
    > Ale jeśli Państwo rozliczają się osobno, to jaki to ma sens. Przecież PIT

    Nie, nikt nie zmienial miejsca zamieszkania. Zona zameldowana i pracuje w X
    a rozliczyc sie chce w Y. Dlaczego? Chcemy skorzytac z tego samego biura,
    ktore rozliczalo nas rok wczesniej (wtedy wspolnie).

    Adam

  • 5. Data: 2004-03-18 11:32:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Nie, nikt nie zmienial miejsca zamieszkania. Zona zameldowana i pracuje w X
    > a rozliczyc sie chce w Y. Dlaczego?

    Ciągle nie wiemy gdzie MIESZKA. Miejsce zameldowania ma drugorzędne
    znaczenie.

    Jakie miejsce jej ZAMIESZKANIA zostało zgłoszone do US?
    Musi sie rozliczyć w US wlasciwym wg. miejsca ZAMIESZKANIA z dnia 31
    grudnia 2004. Nie ma wybory US.
    Jedynie małżonkowie rozliczający się wspólnie a podlegający dwóm urzędom
    mogą wybrac do ktorego złożyć WSPÓLNE zeznanie roczne.

    > Chcemy skorzytac z tego samego biura,
    > ktore rozliczalo nas rok wczesniej (wtedy wspolnie).

    A to biura sa terytorialne???
    A może za zrobienie dwóch pitow do dwóch różnych urzędów biora węcej iż
    za zrobienie dwóch do tego samego urzędu? ;-)

    Maddy smiertelnie przerażona perspektywą rejonizacji

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-03-18 12:05:24
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Ciągle nie wiemy gdzie MIESZKA. Miejsce zameldowania ma drugorzędne
    > znaczenie.
    mieszka tam gdzie zameldowana. Ale jak to drugorzedne znaczenie? Myslalem ze
    z formalnego punktu widzenia to liczy sie gdzie ktos jest zameldowany a nie
    mieszka/spi/nocleguje.

> [...]
    > Jedynie małżonkowie rozliczający się wspólnie a podlegający dwóm urzędom
    > mogą wybrac do ktorego złożyć WSPÓLNE zeznanie roczne.
    z grudnia 2004? anie 2003?
    Pozostala czesc zrozumiala - tzn. nie moze rozliczyc sie w innym US jesli
    nie rozlicza sie juz wspolnie ze mna.

    > A to biura sa terytorialne???
    > A może za zrobienie dwóch pitow do dwóch różnych urzędów biora węcej iż
    > za zrobienie dwóch do tego samego urzędu? ;-)
    tego nie wiem :-)))

    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    w takim razie prosze kogos o potwierdzenie

    Adam

  • 7. Data: 2004-03-18 17:50:26
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > w takim razie prosze kogos o potwierdzenie

    Potwierdzam :) Mogę nawet własnoręcznym podpisem :D

    pozdrawiam
    sia_ka

  • 8. Data: 2004-03-18 22:13:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Adam wrote:

> [...]
    >+ z formalnego punktu widzenia to liczy sie gdzie ktos jest zameldowany

    No to się mylileś widać :)

    >+ a nie mieszka/spi/nocleguje.

    ...i co gorsza powinien (ów "ktoś") zgłosić owo "miejsce zamieszkania"
    do US. Powód ? a np. "wezwania urzędowe". W każdym razie nie chcąć
    prowokować "podejrzenia o niedopełnienie obowiązku" :] wypadałoby się
    rozliczyć w US właściwym na koniec roku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)