  • 1. Data: 2007-01-22 18:51:38
    Temat: warunki w temacie "darowizna mieszkania"
    Od: "Krzychu_" <k...@n...gazeta.pl>

    witam,
    w nowych przepisach przy darowiznie w 1-wszej grupie pokrewieństwa jest
    zastrzeżenie,
    że obdarowany nie może być właścicielem lub najemcą innego mieszkania.
    Ale jak traktować przypadek kiedy jest się wspołwłaścicielem innego
    mieszkania
    (np.wspólność majątkowa z małżokiem).
    Czy te zastrzeżenie dotyczy własności pełnej/odrębnej, czy także
    wspólnej.???
    z góry dziękuję za odp. lub wskazanie odpowiedniego wątku.
    z pozdr., Krzychu

  • 2. Data: 2007-01-22 18:59:06
    Temat: Re: warunki w temacie "darowizna mieszkania"
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 22.01.2007 Krzychu_ <k...@n...gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > wspólnej.???
    > z góry dziękuję za odp. lub wskazanie odpowiedniego wątku.

    Współwłasność jest własnością, tak że współwłasność małżeńska się "łapie".

    Ale... czy jesteś pewny tego zapisu? Nie umiem w tej chwili znaleźc
    aktualnej wersji ustawy, ale jak to kiedys czytałem, to nie rzuciło mi się
    to w oczy. Tzn było tak w 'starym' przepisie, który nadal jest w ustawie,
    ale jest nowy, określający tę ogólną "bezpodatkową darowiznę", pod
    warunkiem zawiadomienia US itd itp i tam chyba nie było ograniczeń?
    Przecież skoro można darować gotówkę bez ograniczeń, to po co ograniczenia
    przy darowiźnie nieruchomości?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-01-23 00:10:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .
    > ale jest nowy, określający tę ogólną "bezpodatkową darowiznę", pod
    > warunkiem zawiadomienia US itd itp i tam chyba nie było ograniczeń?

    Nie ma ograniczeń.