  • 1. Data: 2006-01-12 19:56:06
    Temat: vat 7k pomozcie wypelnic
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    Pwiedzcie mi prosze co mam wpisac w pola
    -36 czy tutaj chodzi o spis z konca roku,w spisie mam 0 (wszystko
    sprzedalem)
    -40 o jaki spis tutaj chodzi,poczatkowy z zeszlego roku??
    -43 czy tu mam zliczyc netto wszystkiego co nabylem (vat zw vat0 vat3 7 22)
    -49 ??
    -56 ??

    z gory dziekuje za pomoc
    Ati

  • 2. Data: 2006-01-16 08:39:41
    Temat: Re: vat 7k pomozcie wypelnic
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ati wrote:

> [...]
    > -40 o jaki spis tutaj chodzi,poczatkowy z zeszlego roku??
    > -43 czy tu mam zliczyc netto wszystkiego co nabylem (vat zw vat0 vat3

    Przede wszystkim używasz nieaktualnego druku. Obecnie ibowiązuje
    VAT-7K(3)
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/va2005/vat7k.pdf
    lub wersja interaktywna
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/vat_2006/vat7k_int.pdf
    i instrukcja
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    akty_prawne/052_zal_3_objanienia_ost_do_podpisu_09_0
    9_ost_.pdf

    Jak zadasz pytania zgodne z drukiem aktualnym to możemy podyskutować

  • 3. Data: 2006-01-16 10:24:18
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    OK dzieki

    wiec tak,nie wiem co wpisac w pola
    -38
    -43
    -46-47 tutaj rozumiem ze wpisuje wszystko co zakupilem (ale tylko na terenie
    kraju czy takze towary handlowe importowane?)
    -punktu D2 nie rozumiem,jest tu mowa o podatku naliczonym do odliczenia w
    pozycje te dotycza korekt

    I jeszcze jedno pytanie bym mial jesli mozna,spis z natury na koniec roku
    mialem zerowy,gdzie mam wpisac to zero w kpir??

    z gory dzieki
    Ati

  • 4. Data: 2006-01-16 11:20:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ati wrote:

    > wiec tak,nie wiem co wpisac w pola
    > -38

    5. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 3, podatnicy są obowiązani
    sporządzić spis z natury towarów na dzień rozwiązania spółki lub
    zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu, zwany
    dalej "spisem z natury". Podatnicy są obowiązani:
    1) sporządzić spis z natury w terminie 14 dni, licząc od dnia
    rozwiązania spółki lub zaprzestania wykonywania czynności podlegających
    opodatkowaniu, oraz

    To jest spis po zakończeniu lub przerwaniu działalności

    > -43
    5. Jeżeli wartość sprzedaży u podatników zwolnionych od podatku na
    podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie
    traci moc w momencie przekroczenia tej kwoty. Obowiązek podatkowy
    powstaje z momentem przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu podlega
    nadwyżka sprzedaży ponad tę kwotę. Za zgodą naczelnika urzędu
    skarbowego podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego wynikającą z dokumentów celnych oraz o kwotę
    podatku zapłaconą od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, a także o
    kwoty podatku naliczonego wynikające z faktur dokumentujących zakupy
    dokonane przed dniem utraty zwolnienia, pod warunkiem:
    1) sporządzenia spisu z natury zapasów tych towarów posiadanych w dniu,
    w którym nastąpiło przekroczenie kwoty, o której mowa w ust. 1, oraz

    To jest spis który możesz zrobić gdy towary kupowałeś jeszcze jako
    nievatowiec, a potem weszłeś w VAT i chcesz odzyskać ten zapłacony
    wcześniej VAT

    > -46-47 tutaj rozumiem ze wpisuje wszystko co zakupilem (ale tylko na
    > terenie kraju czy takze towary handlowe importowane?)

    Wszystko co do czego masz prawo odliczenia VAT. Także import i WNT. Nie
    tylko towarów handlowych.

    > -punktu D2 nie rozumiem,jest tu mowa o podatku naliczonym do
    > odliczenia w pozycje te dotycza korekt

    Nie "korekt", a "z uwzględnieniem korekt". Jeśli masz jakieś korekty
    faktur zakupowych to je po prostu też tu uwzględniesz, oprócz
    normalnych zakupów.

    > I jeszcze jedno pytanie bym mial jesli mozna,spis z natury na koniec
    > roku mialem zerowy,gdzie mam wpisac to zero w kpir??

    W kolumnie 16 KPiR za grudzień 2005 z datą 31.12 i za styczeń 2006 z
    datą 01.01