  • 1. Data: 2002-09-05 05:23:25
    Temat: vat
    Od: "team2k" <t...@g...pl>

    na jakiejs liscie znalazlem pytanie:
    "Dlaczego porosząc w sklepie o fakturę VAT do naszego zakupu, to niekiedy
    wartość na paragonie różni się od wartości na fakturze VAT ?".
    bardzo mnie zaciekawilo... wiec, dlaczego???

  • 2. Data: 2002-09-05 09:41:31
    Temat: Re: vat
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "team2k" <t...@g...pl> wrote in message
    > na jakiejs liscie znalazlem pytanie:
    > "Dlaczego porosząc w sklepie o fakturę VAT do naszego zakupu, to niekiedy
    > wartość na paragonie różni się od wartości na fakturze VAT ?".
    > bardzo mnie zaciekawilo... wiec, dlaczego???

    kasa rejestujaca oblicza VAT wg swego algorytmu najprawdopodobniej dzielac
    cene brutto przez 1+StawkaVAT i wynuik zaokragla. i znow odejmuje od brutto.

    potem dokonuje sumowania.

    Program fakturujacy zna ceny netto, a jesli nie zna oblicza z cely brutto
    jak kasa.
    lecz moze NAJPIERW sumowac wg stawek VAT (kasa tego nie robi) i DOPIERO
    oblicza VAT od zakupu wg stawki.
    stad moga byc kilkugroszowe nawet roznice.

    Boguslaw