eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowy zlecenia w firmie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2002-06-28 21:29:18
    Temat: umowy zlecenia w firmie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Przedstawie pokrotce sytuacje; jest sobie firma na ksiazce pir. Aby mniej
    odprowadzic podatku dochodowego decyduje sie na zwiekszenie swoich wydatkow
    przez np. zawieranie umow zlecenia lub o dzielo. W tym rowniez z jednym ze
    swoich pracownikow (chyba jest to mozliwe prawda ?). Jakie zatem takie
    rozwiazanie rodzi konsekwencje w zakresie obowiazkow ubezpieczeniowych i
    fiskalnych, tj. czy skladki na zus pojda wszystkie i czy od podstawy
    stanowiacej wartosc umowy ? co z podatkiem ? firma jest vatowcem, ale osoba
    z zewnatrz ani wlasny pracownik nie wystawi przeciez faktury; a skoro nie to
    czy mozna wpisac koszt zlecenia tak jak jest (koncowy) w ksiazke (w koncu
    jako vatowiec, w ksiazke firma pisze tylko netto). Bylbym wdzieczny za
    troche wyjasnien w tej sprawie.
    Dziekuje z gory i pozdrawiam
    ArS Arkadiusz Pekalski




  • 2. Data: 2002-06-30 10:00:08
    Temat: Re: umowy zlecenia w firmie
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afikdk$hhs$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie,
    > Przedstawie pokrotce sytuacje; jest sobie firma na ksiazce pir. Aby mniej
    > odprowadzic podatku dochodowego decyduje sie na zwiekszenie swoich
    wydatkow
    > przez np. zawieranie umow zlecenia lub o dzielo. W tym rowniez z jednym ze
    > swoich pracownikow (chyba jest to mozliwe prawda ?).

    Pewnie

    Jakie zatem takie
    > rozwiazanie rodzi konsekwencje w zakresie obowiazkow ubezpieczeniowych i
    > fiskalnych, tj. czy skladki na zus pojda wszystkie i czy od podstawy
    > stanowiacej wartosc umowy ? co z podatkiem ? firma jest vatowcem, ale
    osoba
    > z zewnatrz ani wlasny pracownik nie wystawi przeciez faktury; a skoro nie
    to
    > czy mozna wpisac koszt zlecenia tak jak jest (koncowy) w ksiazke (w koncu
    > jako vatowiec, w ksiazke firma pisze tylko netto). Bylbym wdzieczny za
    > troche wyjasnien w tej sprawie.
    > Dziekuje z gory i pozdrawiam
    > ArS Arkadiusz Pekalski
    >
    >
    Firma musi odprowadzic składki na ubezpieczenie społeczne od podstawy umowy.
    czyli umowa na 500 zł
    Koszty uzyskania przychodu 81.29
    odstawa opodatkowania 325
    Zaliczka na podatek doch 20% - 65
    Ubezpieczenie zdrowotne - 31.50
    Zaliczka podatku do US - 33.50
    Do wypłaty 314.45

    W KPIR księgujemy umowy zlecenia w kwocie brutto w kolumnie wynagrodzenia w
    gotowce i w naturze




  • 3. Data: 2002-06-30 20:20:01
    Temat: Re: umowy zlecenia w firmie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Dzieki serdeczne za re. :)
    zdrowka
    ArS


    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afmksg$1qu$1@news.onet.pl...
    >
    > Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:afikdk$hhs$1@news.onet.pl...
    > > Witam serdecznie,
    > > Przedstawie pokrotce sytuacje; jest sobie firma na ksiazce pir. Aby
    mniej
    > > odprowadzic podatku dochodowego decyduje sie na zwiekszenie swoich
    > wydatkow
    > > przez np. zawieranie umow zlecenia lub o dzielo. W tym rowniez z jednym
    ze
    > > swoich pracownikow (chyba jest to mozliwe prawda ?).
    >
    > Pewnie
    >
    > Jakie zatem takie
    > > rozwiazanie rodzi konsekwencje w zakresie obowiazkow ubezpieczeniowych i
    > > fiskalnych, tj. czy skladki na zus pojda wszystkie i czy od podstawy
    > > stanowiacej wartosc umowy ? co z podatkiem ? firma jest vatowcem, ale
    > osoba
    > > z zewnatrz ani wlasny pracownik nie wystawi przeciez faktury; a skoro
    nie
    > to
    > > czy mozna wpisac koszt zlecenia tak jak jest (koncowy) w ksiazke (w
    koncu
    > > jako vatowiec, w ksiazke firma pisze tylko netto). Bylbym wdzieczny za
    > > troche wyjasnien w tej sprawie.
    > > Dziekuje z gory i pozdrawiam
    > > ArS Arkadiusz Pekalski
    > >
    > >
    > Firma musi odprowadzic składki na ubezpieczenie społeczne od podstawy
    umowy.
    > czyli umowa na 500 zł
    > Koszty uzyskania przychodu 81.29
    > odstawa opodatkowania 325
    > Zaliczka na podatek doch 20% - 65
    > Ubezpieczenie zdrowotne - 31.50
    > Zaliczka podatku do US - 33.50
    > Do wypłaty 314.45
    >
    > W KPIR księgujemy umowy zlecenia w kwocie brutto w kolumnie wynagrodzenia
    w
    > gotowce i w naturze
    >
    >
    >


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1