  • 1. Data: 2004-01-22 14:12:05
    Temat: umowa uzyczenia sam sluzbowego pracownikowi
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Hej

    Tym razem mam taki dylemat,

    Cz firma moze uzyczyc samochod sluzbowy pracownikowi na wakacje bezplatnie ,
    pracownik zwraca tylko pewna czesc ubezpieczenia samochodu za ten okres a ja
    to opodatkuje .... czy umowa uzyczenia moze byc za darmo ....

    ata

    --
    moje nowe konto a...@e...pl

  • 2. Data: 2004-01-22 14:37:46
    Temat: Re: umowa uzyczenia sam sluzbowego pracownikowi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, ata wrote:
    [...]
    >+ to opodatkuje .... czy umowa uzyczenia moze byc za darmo ....

    Umowa użyczenia *JEST* za darmo, zaraz Maddy cię dopadnie
    i rzuci Kodeksem Cywilnym :) (a toto grube i ciężkie :>).
    Inna sprawa że korzystający ma "przychód w wartości rynkowej"
    i wypadałoby go łupnąć podatkiem :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-22 14:45:28
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    ja
    > to opodatkuje .... czy umowa uzyczenia moze byc za darmo ....

    ale po co taka umowa z pracownikiem??? jesli chca cie obciazyc kosztami
    ubezpieczenia to niech zrobia to pensja [mniejsza pensja w jakims
    miesiacu=mniejszy zus dla pracodawcy :)]

    vladi

  • 4. Data: 2004-01-22 15:03:14
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    juz wiem

    ata

  • 5. Data: 2004-01-22 15:25:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, ata wrote:

    >+ juz wiem

    ...to się pochwal CO wiesz... !
    Wrr....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-23 08:24:24
    Temat: umowa uzyczenia sam sluzbowego pracownikowi -dlugie
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Juz informuje co znalazlam :)

    W kwestii wydatków dotyczących korzystania z samochodu służbowego do jazd
    prywatnych, należy zaznaczyć, iż zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy przychodem
    ze stosunku pracy są nie tylko wypłaty pieniężne, ale także nieodpłatne
    świadczenia ponoszone za pracownika. Takim nieodpłatnym świadczeniem jest
    używanie samochodu służbowego do celów prywatnych.
    Wartość takiego świadczenia podlega opodatkowaniu, a jej wysokość należy
    ustalić następująco:
    a) jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi wchodzące w zakres działalności
    gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych
    odbiorców niż pracownicy,
    b) w pozostałych przypadkach - według cen rynkowych stosowanych w danej
    miejscowości w dacie otrzymania świadczenia.
    Jeżeli natomiast pracownik ponosiłby częściowo koszty użytkowania samochodu,
    byłoby to świadczenie częściowo odpłatne. Przychodem pracownika byłaby
    wówczas różnica pomiędzy wartością tego świadczenia, ustaloną według
    powyższych zasad, a ponoszoną przez niego odpłatnością.
    Zakład pracy ma obowiązek wartość tego świadczenia doliczyć do przychodów
    pracownika i pobrać zaliczkę na podatek dochodowy na zasadach określonych w
    art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Końcowo należy nadmienić, że w omawianym przypadku, z punktu widzenia prawa
    cywilnego umowa zawarta pomiędzy pracodawcą a pracownikiem, dotycząca
    używania pojazdu do celów służbowych oraz prywatnych, a także garażowania,
    jest umową nienazwaną, a zatem w myśl art. 3531 Kodeksu cywilnego strony
    mogą określić jej postanowienia w sposób dowolny, oczywiście w granicach
    obowiązującego prawa nie naruszając zasad współżycia społecznego.
    ata