  • 1. Data: 2004-12-14 17:56:31
    Temat: tak dla zasady ...
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Pytam tak dla zasady bo czuje "pismo osem" ale..:)
    Jest oczywiste, ze w przypadku operacyjnego leasingu gdy wlascicielem
    samochodu osobow. jest leasingodawca, mozna zapomniec o kosztach
    "automatycznych" z tytulu wciagniecia takiego samochodu do srodkow
    trwalych. Pozostaje wiec kilometrowka i ewidencja przebiegu. A co z
    kosztami innymi niz paliwa i oleje, np. kupno opon zimowych do takiego
    samochodu ? Czy taki zakup mozna by jakos do kup zakwalifikowac ?
    Pozdrawiam,
    ArS

  • 2. Data: 2004-12-15 00:33:45
    Temat: Re: tak dla zasady ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:
    [...]
    > + paliwa i oleje, np. kupno opon zimowych do takiego samochodu ?

    Hi hi - a to jest twoim zdaniem "remont", "naprawa" czy
    "ulepszenie" ? :)

    > + Czy taki zakup mozna by jakos do kup zakwalifikowac ?

    IM*H*O jeśli coś NIE JEST ulepszeniem... to przecież
    wynajmujący ma prawo dostać "w dobrym stanie" ruchomość
    z powrotem, czyż nie ??
    Ale *ulepszenie* *nie swojej* rzeczy to chyba karkołomny
    koncept :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-15 21:28:05
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2004 01:33:45 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]
    > z powrotem, czyż nie ??
    > Ale *ulepszenie* *nie swojej* rzeczy to chyba karkołomny

    no wlasnie..karkolomny :) "ja wiedzialem, ze tak bedzie" ;)
    dziekuje za utwierdzenie mnie w tej tezie
    zdrowka
    ars

  • 4. Data: 2004-12-16 07:20:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ArEkPekAlSkI napisał(a):

    > no wlasnie..karkolomny :) "ja wiedzialem, ze tak bedzie" ;)
    > dziekuje za utwierdzenie mnie w tej tezie

    Taaa... karkołomny... a co to jest takiego "inwestycja w obcym środku
    trwałym"?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-16 21:53:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Taaa... karkołomny... a co to jest takiego "inwestycja w obcym środku
    > + trwałym"?

    ...no i się nasłuchałem... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-17 00:25:14
    Od: "MooSHEL" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ArEkPekAlSkI" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "automatycznych" z tytulu wciagniecia takiego samochodu do srodkow
    > trwalych. Pozostaje wiec kilometrowka i ewidencja przebiegu. A co z

    A to czemu???

    Czy mówisz o art 16 ust. 1 pkt 51:
    "wydatków, z zastrzeżeniem pkt 30, z tytułu kosztów używania, dla potrzeb
    działalności gospodarczej, samochodów osobowych niestanowiących składników
    majątku podatnika - w części przekraczającej kwotę wynikającą z pomnożenia
    liczby kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu dla celów podatnika oraz
    stawki za jeden kilometr przebiegu, określonej w odrębnych przepisach
    wydanych przez właściwego ministra; podatnik jest obowiązany prowadzić
    ewidencję przebiegu pojazdu,"?

    A co z art. 16 ust 3b:
    "3b. Przepis ust. 1 pkt 51 nie dotyczy samochodów osobowych używanych na
    podstawie umowy leasingu, o której mowa w art. 17a pkt 1."?

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 7. Data: 2004-12-17 07:36:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 16 Dec 2004, Maddy wrote:
    > [...]
    >

    > ...no i się nasłuchałem... :)

    W ustawie nawet jest (z pamieci piszę) o tym że "inwestycja w obcym
    środku trwałym" amortyzuje sie tak jak ten środek. Jest tylko jakis
    wyjątek jeżeli chodzi o inwestycje w obcej nieruchomości.
    Zresztą co mi tam, zaraz sprawdzę. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2004-12-17 07:43:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    > środku trwałym" amortyzuje sie tak jak ten środek. Jest tylko jakis
    > wyjątek jeżeli chodzi o inwestycje w obcej nieruchomości. Zresztą co

    No więc cytaty żywcem z ustawy o PDOF
    Trochę mi sie zapomniało jak to szło ale teraz macie ze źródła:

    Art. 22a
    2. Amortyzacji podlegają również, z zastrzeżeniem art. 22c, niezależnie
    od przewidywanego okresu używania:
    1) przyjęte do używania inwestycje w obcych środkach trwałych, zwane
    dalej "inwestycjami w obcych środkach trwałych",

    Art. 22j
    4. Podatnicy mogą indywidualnie ustalić stawki amortyzacyjne dla
    przyjętych do używania inwestycji w obcych środkach trwałych, z tym że dla:
    1) inwestycji w obcych budynkach (lokalach) lub budowlach - okres
    amortyzacji nie może być krótszy niż 10 lat,
    2) inwestycji w obcych środkach trwałych innych niż wymienione w pkt 1 -
    okres amortyzacji ustala się według zasad określonych w ust. 1 pkt 1 i
    2. [przypis tłumacza: tak jak dla ulepszonych i używanych]

    A więc ustawodawca przewidział ulepszanie, inwestowanie itp w cudzych
    środkach trwałych i nawet szczegółowo okreslił jak to amortyzować.
    Znaczy przewidział taki karkołomy pomysł ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813