  • 1. Data: 2004-06-16 14:30:43
    Temat: sprzedaż wysyłkowa osobie fizycznej a faktura Vat
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Chcę sprzedać wysyłkowo osobie fizycznej za pobraniem urządzenie które
    produkuję w mojej firmie (KPiR + VAT, bez kasy fiskalnej).
    Potrzebny byłby podpis kupującego na fakturze.
    Jak to się robi - czy wysyła się oryginał i kopię z prośbą aby kupujący
    podpisał i odesłał kopię faktury?
    Czy podpis jest teraz na kopii faktury potrzebny (coś się chyba zmieniło w
    "podpisywaniu faktur" po wejściu do unii).
    Jeżeli jednak podpis jest potrzebny a klient nie odeśle podpisanej kopii
    faktury, jak księgować tą fakturę?
    ______
    pozdr GrP

  • 2. Data: 2004-06-16 14:42:04
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <caplmq$pav$1@news.onet.pl> GrP napisał(a):
> [...]
    > Potrzebny byłby podpis kupującego na fakturze.
    > Jak to się robi - czy wysyła się oryginał i kopię z prośbą aby kupujący

    Już się wysyła tylko oryginał, podpis nie jest od maja potrzebny.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-06-17 08:34:56
    Od: "Cani" <c...@W...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Już się wysyła tylko oryginał, podpis nie jest od maja potrzebny.

    Ja z kolei wysyłam klientom rachunki (zwolniony z VAT) i do tej pory
    odesłany rachunek z podpisem odbiorcy był dla mnie zabezpieczeniem w razie
    problemów z płatnościami. Co robić teraz? Wysyłać wydrukowane potwierdzenie
    odbioru i żądać odesłania?

    Pozdrowienia!

    Cani

  • 4. Data: 2004-06-17 09:03:21
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@W...pl> napisal(a):

> [...]
    > problemów z płatnościami. Co robić teraz? Wysyłać wydrukowane potwierdzenie

    Zabezpieczeniem? Przecież mógł wziąść towar i nie odesłać ani nie
    zapłacić ;) Do windykacji jakiś dokument z jego podpisem się przydaje,
    czy to będzie faktura, czy jakieś zamówienie...