  • 1. Data: 2004-10-31 23:27:21
    Temat: sprzedaz wysylkowa artykulow rolnych
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    witam
    :)
    aktuanie prowadze dzialalnosc gospodarcza
    w zakresie handlu _detaliczny artykulami przemyslowymi
    (VAT i zryczaltowany podatek dochodowy i ZUS)
    :)
    po swoich allegrowych doswiadczeniach
    z wiosna zamierzam bardziej rozszerzyci sformalizowac te swoja dzialalnosc
    i zastanawiam sie co lepiej byloby
    :)
    wysylkowo bede sprzedawal sadzonki glownie wlasnej produkcji
    1.czy korzystniej bedzie dla mnie poszerzyc swoja aktualna dzialanosc
    o forme wysylkowa

    2 . zawiesic dzialalnosc w zakresie handlu detalicznego
    i zajac sie tylko produkcja i sprzedaza roslinek
    ?
    Zona ma niezalezna dzialalnosc gospodarcza i inny sklep z tym samym towarem
    czyli praktycznie bedzie to jakby "przepisanie mojego sklepu z towarem na
    Zone"
    :)
    od paru lat mam okolo 1,5 ha ziemi
    jestem platnikiem podatku rolnego
    co o ile dobrze wiem
    daje mi prawo do legalnej sprzedazy pozytkow ze swojej ziemi
    z tym
    ze u mnie nie beda to naprzyklad ziemniaki czy zboze ale sadzonki roslin
    ?
    3. a moze mozna jednoczesnie prowadzic dzialalnosc gospodarcza
    i jednoczesnie korzystac z przywilejow bycia malorolnym coprawda
    ale zawsze - Rolnikiem
    ?
    a na margnesie zastanawiam sie jak przy sprzedazy wysylkowej
    i ryczlatowym rozliczaniu podatku dochodowego naliczac obrot:
    wplaty na konto zawieraja lacznie koszt towaru oraz koszt wysylki
    :)
    przy jakkiejkolwiek kontroli skarbowki
    zapewne doczepiliby sie tej roznicy
    gdybym do obrotu ujmowal tylko wartosc sprzedanych sadzonek
    ?
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 2. Data: 2004-11-01 09:06:25
    Temat: Re: sprzedaz wysylkowa artykulow rolnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2004, _hehehe wrote:
    [...]
    >+ 3. a moze mozna jednoczesnie prowadzic dzialalnosc gospodarcza
    >+ i jednoczesnie korzystac z przywilejow bycia malorolnym coprawda
    >+ ale zawsze - Rolnikiem
    >+ ?

    Z ustawy o podatku dochodowym:
    ++++
    Art. 2. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    1) przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów
    z działów specjalnych produkcji rolnej,
    ----

    ... z ustawy "ryczałtowej":
    ++++

    Art. 1. Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem
    dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez
    osoby fizyczne:
    1) prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą,
    2) osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy,
    poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy
    te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności
    gospodarczej,
    3) będące osobami duchownymi.
    [...koniec listy...]
    ----

    Czy "sadzonki" to są "działy specjalne" to już nie mnie pytaj :>
    Niemniej... jak widzisz "rolnictwo NIE będące *samo w sobie*
    działalnością" (czyli tymi "działami") nie ma wpływu na DG
    w zakresie podatku dochodowego.
    UWAGA: IMHO inaczej może być w VAT. Ale to sobie ustawę
    przejrzysz... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)