  • 1. Data: 2008-05-12 07:07:24
    Temat: sprzedaz via allegro
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    wiem, ze bylo, ale chce sie upewnic. biznesik ma polegac na tym, ze
    kupuje cos w UK (na eu-fakture) i wystawiam na allegro.
    1. vat UK odliczam od vat PL
    2. wystawiam fakturki, dopoki nie przekrocze 20k obrotu, potem kasa fiskalna
    3. bilety lotnicze do UK i z powrotem jako koszt zakupu

    ??
    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-05-12 07:42:18
    Temat: Re: sprzedaz via allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2008, bokomaru wrote:

    > wiem, ze bylo, ale chce sie upewnic. biznesik ma polegac na tym, ze kupuje
    > cos w UK (na eu-fakture) i wystawiam na allegro.
    > 1. vat UK odliczam od vat PL

    Kupujesz na eu-fakturę (znaczy z NIP-EU) i chcesz na niej jakiś VAT
    znaleźć?
    Hm... ciekawe :)
    A ja naiwny myślalem, że wewnątrzwspólnotowa dostawa obywa się BEZ VAT.

    > 3. bilety lotnicze do UK i z powrotem jako koszt zakupu

    :)
    Rozumiem że "biznes" ma finansować wycieczki :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-05-12 07:46:02
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A ja naiwny myślalem, że wewnątrzwspólnotowa dostawa obywa się BEZ VAT.

    o, nie wiedzialem. czyli trzeba szukac sklepu, ktory sprzeda mi na
    fakture wewnatrzwspolnotowa. pamietam, ze w .es ZADEN z operatorow
    komorkowych nie chcial mi takiej faktury wystawic.

    > :)
    > Rozumiem że "biznes" ma finansować wycieczki :)

    nieeee....tyle ze pamietam, jak jeszcze korzystalem z licencjonowanego
    biura, ze problem jakis byl z wrzucaniem w koszty biletow za granice do
    klienta, jesli nie bylo za kazdym razem jakiejs fucktury

    --
    bartek

  • 4. Data: 2008-05-12 09:22:24
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    bokomaru pisze:
    > 2. wystawiam fakturki, dopoki nie przekrocze 20k obrotu, potem kasa
    > fiskalna

    sprawdz czy to czym bedziesz handlowal nie wymaga kasy fiskalnej od
    pierwszej sztuki