  • 1. Data: 2006-12-23 10:31:18
    Temat: sprzedaż samochodu będącego w EŚT
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    KPiR, VAT
    Samochód osobowy wprowadzony oświadczeniem do EŚT w marcu 2003. W tej
    chwili chcę go sprzedać. Wytawiam fakture VAT. Jako że nie odliczałem VATu
    przy wprowadzaniu, sprzedaję go teraz jako zwolniony z VAT (stosownie do
    art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT). Jako ze jest to inna stawka niż 22% to
    normalnie podaję PKWiU lub PKOB. W tym przypadku zamiast tego (bo takowego
    nie ma) wpisujena fakturze podstawę prawną stosowania "zw" czyli "stawka
    *zw* - art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług".
    Czy dobrze myśle?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-12-23 21:35:57
    Temat: Re: sprzedaż samochodu będącego w EŚT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Dec 2006, [www.goldap.info.pl] wrote:

> [...]
    > nie ma) wpisujena fakturze podstawę prawną stosowania "zw" czyli "stawka
    > *zw* - art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług".

    IMO dobrze myślisz. Tak stanowi przepis :)
    Co najwyżej można się zastanawiać, czy przepis rozporządzenia MF
    (o sprzedaży samochodów osobowych używanych z ST ze stawką "zw")
    jest bardziej czy mniej szczegółowy w tym przypadku, a tym samym
    które zwolnienie jest pierwsze :) (znaczy które ma wyższy priorytet)
    Niemniej bym się tym nie przejmował, zapodaję dla porządku.

    pzdr, Gotfryd