  • 1. Data: 2006-04-12 13:07:11
    Temat: sprzedaż samochodu
    Od: "BP" <b...@w...pl>

    CZy muszę zapłacić jakiś podatek od sprzedaży samochodu ? Samochód był w
    firmie, został już zamortyzowany. Teraz chcę go sprzedać i nie wiem jakie
    opłaty z tym będą się wiązały ?

  • 2. Data: 2006-04-17 22:01:49
    Temat: Re: sprzedaż samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Apr 2006, BP wrote:

    > CZy muszę zapłacić jakiś podatek od sprzedaży samochodu ? Samochód był w
    > firmie, został już zamortyzowany. Teraz chcę go sprzedać i nie wiem jakie
    > opłaty z tym będą się wiązały ?

    To jest "zwykły" przychód z DG.
    Dolicza sie go do KPiR/ksiąg tak jak każdą sprzedaż.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-18 06:49:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To jest "zwykły" przychód z DG.
    > Dolicza sie go do KPiR/ksiąg tak jak każdą sprzedaż.

    Ale w przypadku amortyzacji, chyba nie dolicza się "wprost" ceny sprzedaży?

    M.

  • 4. Data: 2006-04-18 09:29:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, Maciej Bebenek wrote:

    > Ale w przypadku amortyzacji, chyba nie dolicza się "wprost" ceny sprzedaży?

    Wprost.
    Co najwyżej zalicza się do kosztów kwotę której się NIE zamortyzowało,
    ale piszesz "zamortyzowany" więc nie ma już czego "odjąć".
    To jest logiczne: amortyzacja stanowi koszt, ma pokryć "zużycie" ST,
    jak coś mimo zamortyzowania ma pewną wartość to znaczy że
    kwota amortyzacji była (w sposób jak najbardziej legalny) za wysoka :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)