  • 1. Data: 2002-03-16 10:47:26
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania z ulgą budowlaną
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Żeby sprzedać mieszkanie bez podatku musi minac 5 lat. Podatek ten wynosi
    10% wartości sprzedaży. Jest tylko jeden wyjątek żeby złożyć w US
    oświadczenie że pieniądze pochodzące ze sprzedaży przeznaczy się w ciągu
    dwóch lat na inne cele mieszkaniowe. Na złożenie oświadczenia masz czas 2
    tygodni.
    Odnośnie zwrotu ulgi budowlanej raczej nie ma przepisu.
    Tak na marginesie czy ktoś zna sposób legalnego obejścia tego przepisu bo
    dla mnie ten 2-letni okres kończy się w październiku br. Może są jakieś
    przecieki żeby się coś zmieniło w przepisach. Przerażają mnie też odsetki od
    tej kwoty. Chyba zdecyduję się na kupno mieszkanie i zwrot 10% z róznicy
    pomiędzy kupnem nowego a sprzedażą starego.
    Darek

  • 3. Data: 2002-03-16 18:35:24
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Sat, 16 Mar 2002 11:47:26 +0100, Darek <d...@p...onet.pl> wrote:
    >Tak na marginesie czy ktoś zna sposób legalnego obejścia tego przepisu bo
    >dla mnie ten 2-letni okres kończy się w październiku br. Może są jakieś

    Chodzi Ci chyba o 5-letni okres? Jeśli tak, to nie może on minąć w
    październiku, liczy się rok kalendarzowy, a więc minie dopiero w styczniu.

    Renata

  • 4. Data: 2002-03-19 17:36:06
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Renata Gołębiowska <R...@r...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych
    napisał:slrna9743c.26t.Renata.Golebiowska@210-moo-4.
    acn.waw.pl...

    > Chodzi Ci chyba o 5-letni okres? Jeśli tak, to nie może on minąć w
    > październiku, liczy się rok kalendarzowy, a więc minie dopiero w styczniu.

    Chyba dobrze napisal. Jak sprzedaz przed uplywem 5 lat, to pieniadze trzeba
    wydac w ciagu dwoch lat, zeby nie zaplacic tych 10%.

    Karol

  • 5. Data: 2002-03-19 17:42:28
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Tue, 19 Mar 2002 18:36:06 +0100, Karol <a...@b...com> wrote:

> [...]
    >
    >Chyba dobrze napisal. Jak sprzedaz przed uplywem 5 lat, to pieniadze trzeba
    >wydac w ciagu dwoch lat, zeby nie zaplacic tych 10%.

    Jasne. 5 lat musi upłynąć, żeby podatku nie zapłacić nie kupując nowego
    mieszkania. 2 lata na kupienie mieszkania, jeśli poprzednie sprzedało się
    przed upływem 5 lat. A jeśli się nie wyda pieniędzy na cele mieszkaniowe,
    to podatek zwraca się z odsetkami?

    Renata