  • 1. Data: 2007-01-17 22:07:07
    Temat: spis z natury i inne takie
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    Witajcie,

    prosze o informacje, bo juz sie pogubilem:

    kupilem w 2006 miedzy innymi (na DG, KPiR):

    a) monitor za 1000zl netto
    b) myszke komputerowa za 15zl netto

    Oba graty zamortyzowalem od razu wrzucajac w koszty uzyskania przychodu.

    Na nakich spisach uwzgledniam ten sprzęt ?
    Wyposażenie, srodki trwałe, remanenty, spisy z natury czy jeszcze inny
    wynalazek?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 2. Data: 2007-01-18 00:11:11
    Temat: Re: spis z natury i inne takie
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Oba graty zamortyzowalem od razu wrzucajac w koszty uzyskania przychodu.
    >
    > Na nakich spisach uwzgledniam ten sprzęt ?

    oba sprzęty poniżej 1500 zł więc nie musisz ich wykazywać nigdzie

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-18 08:41:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 23:07:07 +0100, Lucasdm napisał(a):

    > kupilem w 2006 miedzy innymi (na DG, KPiR):
    >
    > a) monitor za 1000zl netto
    > b) myszke komputerowa za 15zl netto

    A do czego podłączyłeś ten sprzęt? Czy ten komputer jest środkiem trwałym,
    wyposażeniem czy czym?

    > Oba graty zamortyzowalem od razu wrzucajac w koszty uzyskania przychodu.

    To znaczy: "wpisałem do Ewidencji Środków Trwałych i zamortyzowałem
    jednororazowo". To napewno nie tak było, a jeśli rzeczywiście tak
    zrobiłeś, to źle.

  • 4. Data: 2007-01-18 09:20:33
    Od: "Lucasdm" <x...@p...onet.pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
    > Dnia Wed, 17 Jan 2007 23:07:07 +0100, Lucasdm napisał(a):
    > A do czego podłączyłeś ten sprzęt? Czy ten komputer jest środkiem trwałym,
    > wyposażeniem czy czym?

    Zakładamy, że nie jest podłączony do niczego mojego. Używam go u klientów
    podczas wdrożeń, bo klienci mają serwery bez monitorów.

    > To znaczy: "wpisałem do Ewidencji Środków Trwałych i zamortyzowałem
    > jednororazowo". To napewno nie tak było, a jeśli rzeczywiście tak
    > zrobiłeś, to źle.

    Może zrobiłem źle. Nigdzie ich nie dopisywałem do środków trwałych. Po
    prostu wpisywałem fvat z kosztem i tyle. A powinienem to gdzies wtedy
    wpisac?

    I jeszcze zwróciłeś mi uwagę na jedną rzecz. Wykorzystuje w firmie peceta,
    który nie jest nigdzie uwzględniony bo wart był marne grosze i jak
    rozpoczynałem działalność to był to mój prywatny pecet. Podczas trzech lat
    DG wymieniłem w nim prawie wszystko kupując to na DG (dysk twardy, procesor,
    pamiec, plyte glowna, itd.). Oczywiscie kazy element kupowalem osobna jako
    czesc, niektore w roznym okresie czasu. Kazdy element z osobna nie kosztowal
    wiecej niz 1500zl, ale w sumie kosztowaly jakies 3000zl. W dodatku niektore
    elementy wymienialem juz dwa razy - np. plyte glowna i procesor. Stara plyta
    lezy w kartonie.
    Jak powinienem prawidłowo to "ewidencjonowac" ?

    Pozdrowienia i dzieki za pomoc
    Lucasdm

  • 5. Data: 2007-01-18 11:03:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 10:20:33 +0100, Lucasdm napisał(a):

    > Zakładamy, że nie jest podłączony do niczego mojego. Używam go u klientów
    > podczas wdrożeń, bo klienci mają serwery bez monitorów.

    W to w razie kontroli nie od razu ci uwierzą. Ale jeśli masz dar
    przekonywania....

    > Może zrobiłem źle. Nigdzie ich nie dopisywałem do środków trwałych. Po
    > prostu wpisywałem fvat z kosztem i tyle. A powinienem to gdzies wtedy
    > wpisac?

    No to po prostu niepotrzebnie w pierwszym poście użyłeś słowa
    "zamortyzowałem". Amortyzuje się tylko to co wpisane w środki trwałe.
    Jeśli rzeczywiście używasz tak jak piszesz to raczej nie trzeba wpisywać
    nigdzie.

> [...]
    > jakies 3000zl. W dodatku niektore elementy wymienialem juz dwa razy -
    > np. plyte glowna i procesor. Stara plyta lezy w kartonie. Jak powinienem

    Najlepiej było na początku wprowadzić komputer do środków trwałych. A jak
    to powinno wyglądać bez wprowadzania, to ja nie wiem. Może ktoś inny się
    wypowie.